torsdag 10 november 2016

Torsdagen den 10/11-16

Nu är det precis 4 veckor sedan jag gjorde min operation. Dagarna går snabbt och jag har inget svårt att fördriva tiden. Hansi är arbetslös så jag har sällskap  vilket gör ju sitt till. Har inte hänt så mycket sedan sist. Vädret har inte varit det roligaste, kallt och blåsigt men lite promenader har det blivit, Uddevalla strandpromenad, Slottskogen, Fiskebäck för att nämna några ställen. Sedan har jag bakat, hälsat på på jobbet , läst, tittat på film mm.

Läkaren som operera mig ringde förra veckan för att höra hur jag mår och för att bekräfta att det var som de trodde att det var den förra cancern som spridit sig. Hon skulle kontakta JK för att höra om de beslutat något för vidare behandling men ännu har jag inte hört något, jobbigt med väntan tycker jag. Känner mig lite extra glad idag för jag fick min sista Fragminspruta , nu slipper jag "getingsticket" varje dag, hurra!!!!

Igår var jag och Hansi ute och åt på Bryggeriet tillsammans med mina systrar och deras respektive. Efter maten var vi på teatern "Grottmannen", Robert Samuelsson spelar i denna enmansshow. Har inte skrattat så mycket på länge, här förklarar han på ett humoristiskt sätt skillnaden mellan man och kvinna. Vissa saker var så träffsäkra även om de blev på ett litet överdrivet sätt men det blev ju desto roligare. Rekommenderar den verkligen :-)

Nu är det bara ett par veckor till advent , det är något jag gillar när alla ljusstakar, stjärnor och utebelysning lyser upp denna mörka årstid. Snart dags att börja baka lussekatter, vörtbröd, julkakor och eventuellt godis, härlig tid bara man inte stressar utan gör det man hinner med.
Glöm inte era pappor på söndag för då är det Fars dag, själv får jag tända ett ljus för min.

Inga kommentarer: