lördag 18 mars 2017

Sista behandlingen :-)

Dag 18 lördagen den 11/3

Vaknar upp till ännu en vacker dag.
Vi tar en tur med bilen ut på Orust.
Gör ett besök på Göksäter sedan gör vi en visit hos min syster som har sommarstuga på lilla Askerön.
De är i full gång med renovering av köket, mycket jobb men det kommer bli väldigt fint när det är klart. Sedan kommer det renovering av fler rum så de lär ha att göra ett bra tag framöver.

På kvällen tittade vi på melodifestivalen.
Hade tre favoriter men ingen av dem vann.
Låten som ska representera Sverige var ganska intetsägande tycker jag, ingen låt som sätter sig i huvudet precis.
Någon uttryckte att den kunde vara reklam för Dressman och vid närmare eftertanke så stämmer ju det riktigt bra :-)

Dag 19 söndagen den 12/3

Mulet idag och vi stannar på hemmaplan och tar det lugnt.
Sonen kommer på besök och vi äter middag tillsammans.

Dag 20 måndagen den 13/3

Så var det provtagningsdag, oj så mycket folk där var!
Det var bara slå sig ner och vänta på sin tur.

Mitt på dagen kom de från Poseidon och tittade på vår kyl som börjat krångla.
Rätt vad det är så lägger det av och vi får skruva ner termostaten för att sedan höja den till max.
De tittade på kylen, mätte och sedan sa de att de skulle kolla vad som gjorts tidigare så hör de av sig.

Dag 21 tisdagen den 14/3

Vad hittar jag på så här dagen innan behandling.
Jo naturligtvis mitt"favoritgöra", baka!
Det blev en limpa och havretekakor.
Gott med nygräddad bröd som fortfarande är lite ljummet när man brer smöret på så det smälter lite.

Dag 1 onsdagen den 15/3

 Sista behandlingen, det känns underbart.
Nu är det även sista gången jag skriver i dagar, det är bara att börja räkna ner.
Min ordinarie sköterska var sjuk men Helena tog hand om mig istället, en mycket duktig och trevlig sköterska.
Allt gick bra tills det bara var en deciliter kvar av den sista cytostatikan.
Då började de komma utslag på händerna, lite på armarna, bröst, nacke och lite i pannan.
De stoppade behandlingen och jag fick mer cortison.
Efter de kollat upp med läkaren så avbröt de behandlingen och jag slapp den sista decilitern.
När jag gick från avdelningen var utslagen så gott som borta och tänk sista behandlingen klar!!!

På kvällen kom den första biverkningen, krypningar i ben och fötter, tur att Alvedon hjälper.

Dag 2 torsdagen den 16/3

Satte på en maskin tvätt sedan tvingade jag mig ut på en liten promenad, inte så lång men allt är ju bättre än inget.

Oj så trött jag är idag, somnade på soffan och där sov jag gott när Hansi kom hem.
Kan bero på att jag sov så illa på natten, vid sex tillfällen var jag vaken.

Dag 3 fredagen den 17/3

Sov illa inatt med men var bara vaken vid fyra tillfällen denna gång.
Dagen gick sin gilla gång, svårt att äta men inte lika trött som igår.

Poseidon hörde av sig och tänk vi ska få både ny kyl och frys på måndag!

Nu ska jag bara kämpa genom de här jobbiga dagarna så får blir bara bättre sedan.
nu ska jag se på Let´s dance.




Inga kommentarer: