onsdag 16 juli 2008

Klickerträning


Har börjat läsa en bok om klickerträning, tänkte att det skulle vara någonting för mig och Hobbe. Gick och införskaffa en klicker och tänkte det här ska bli kul.

Pyttsan vad jag bedrog mig!!!!!!

Meningen är att jag från början ska klicka, ge godis, klicka igen, ge godis tills Hobbe har uppfattat att klicket är = godis innan jag går vidare i klickerträningen.

Vad hände då?? Jo det första som hände var att Hobbe blev rädd för klicket och lommade slokörat iväg. Jag försökte fler gånger men han vägra ta emot godiset även om jag erbjöd honom hans älsklingsgodis såsom skinka, kyckling, blodpudding mm, ingenting tog han emot.

Jag har ändå fortsatt med klicket i förhoppning om att han så smånigom förstår.

Sista gångerna har det gått lite bättre om jag slänger iväg godiset och inte ger honom med handen. Jag har också hållt klickern i fickan för att dämpa ljudet men det blir inte bättre.

Inga kommentarer: