lördag 23 maj 2009

Långledigt



Nu är jag ledig i fyra hela dagar, va skönt.
I onsdags kväll hade vi vårapt vilket innebar social gemenskap. Det började med poängpromenad i regnet. Starten gick från Västerhedsskolan och målet var nere vid Klippan. Vi tog båten över till Lindholmen där vi gick av och sedan gick upp till en terassvånig. Där hade några ordnat till det med god buffé och gott att dricka. Kvällen var supertrevligt och jag kom väl hem vid ett-tiden ungefär.

Dagen efter hade vi kalas för Mats, det var också trevligt och vi avnjöt den med lite mat och jordgubbstårta.

Idag har jag varit på shoppingrunda med mamma och dotter. Vi letade lite presenter och var efter dagens handlande nöjda med vad vi köpt. Vi skulle även ha köpt ett halsband till Jennie som hon ska ha till bröllopet men vi hittade inget hon ville ha, däremot blev det en väska istället.

För några dagar sedan köpte jag en sele till Hobbe, "easy go" heter den. Hobbe har ju alltid dragit iväg så på sina promenader så det har varit jobbigt att hålla emot. Vi har försökt både det ena och det andra men inte lyckats med något. Jag kan varmt rekomendera denna sele, helt plötsligt har vi koll över honom när vi är ute och han har inte en chans att dra iväg, vilken underbar känsla!

1 kommentar:

ililla sa...

Vilken härlig tårta!