torsdag 27 augusti 2009

Förändring i livet

Efter sju årt tillsammans så tog jag steget att ge upp vårt förhållande. Det var ingen lätt sak att göra och det blev många tårar. Nu har det gått en vecka och jag har landat lite. Mats har varit mycket förstående vilket har underlättat otroligt. Det är mycket praktiskt som ska fixas för Mats del eftersom han är beroende av sjukhusets tjänster. Vi är vänner och ser till att tiden tillsammans blir väl utnyttjad. På lördag ska vi till Skene på kalas, på måndag läggs mats in på sjukhuset för att få bloddialys istället för påsdialys. Nästa helg tänkte vi ta en tur till Örebro, kanske hinner vi med en tur till Liseberg sedan blir det kanske flytt till Dalarna helgen efter. Vi ska även fixa lite här hemma, gå genom saker och packa, vi ska även införskaffa en ny säng till mig. Nu återstår bara problemet att fundera ut hur jag ska forsla bort den gamla sängen och få hit den nya.

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj! Vad säger man? Det känns alltid så oväntat när sådant händer, men jag förstår dig och din situation. Skönt iallafall att skiljas som vänner, för även om förhållandet har tagit slut så har man ändå mycket känslor som har varit och är för varandra. Nu är det bara att blicka framåt och se vad livet har att erbjuda dig. Stor kram på dig.