onsdag 23 juni 2010

Efterlängtad!

Det blev en lång och jobbig förlossning för Jennie men nu är hon och Martin lyckliga föräldrar och jag en stolt mormor till en liten kille! (Jag gissade fel där med)
Väntan var spännande, 23,30 gav jag upp igår och gick och la mig, somnade efter ett litet tag. 3,00 ringer Jennie och berättar den stora nyheten. Jag smsade till några och sedan skulle jag somna om för en liten stund men det var ju omöjligt, så 4,20 klev jag upp och in i duschen.
Så mycket sömn blev det inte denna natt men vad gör det när det är för en sådan underbar händelse :-)
Jennie orkade inte riktigt i slutet så barnet fick tas ut med sugklocka.
Han är 53 lång och väger 3600 gram, har långa pianofingrar och svart hår allt enligt mammans uppgifter.
Vad jag ska göra idag efter jobbet är väl inte så svårt att gissa :-)

Den nyblivna familjen hälsar till er alla!

4 kommentarer:

Eira sa...

Grattis till dom nyblivna föräldrarna
Och till dom nyblivna morföräldrarna

Jennie sa...

Grattis mormor o grattis till Jennie o Martin :)

Marjatta sa...

Ett stort gtattis till de unga föräldrarna och morföräldrarna också!
Hansi väntade in i det sista igårkväll och jag hör att han snarkar fortfarande, fast klockan är 8 och han hade beställt frukost till 8! :)

Anette sa...

Tack snälla alla!
Jag ska upp till BB strax och då framför jag era gratulationer!
Det ska bli så underbart att få träffa den lille och föräldrarna med förstås.
Kramar