tisdag 12 juli 2011

6:e och sista behandlingen!


Måndagen var jag inne på sjukhuset 7,15. Anmälan sedan direkt till rummet för ombyte och inkoppling av dropp. 7, 45 kom vaktmästaren och körde mig till operation för undersökning.
Där blev det tyvärr lång väntan, satt i sängen och titta, ingen radio, inga tidningar, klockan 11 var det äntligen min tur.
Det sista jag kom ihåg innan jag somnade var att jag fick ett par hörlurar på mig.
Efter en halvtimma var jag vaken igen och fick åter ligga och vänta på vaktmästaren denna gång, klockan 13 var jag uppe på rummet igen.

Fick lite mat, det var gott hade ju inte ätit sedan 16.00 dagen innan.
Så var det dags för samtal med läkaren. Allt var okej men jag har lite lågt blodvärde. Det blir operation inom 4 veckor, de vet inte om de kan ta bort tumören eller bara en del av den förrän de har öppnat mig så det är bara att hoppas på det bästa. Det kan bli strålning efteråt också, ja vi får väl se. Skiktröntgen hade de inte tittat på än :-(
Jag fick min sista cellgiftsbehandling på eftermiddagen, det kändes skönt ( firade de med glass sent på kvällen när jag inte kunde sova)

Nu är det bara att vänta på kallelsen men under tiden ska jag njuta ett par veckor i stugan vi hyrt.

Inga kommentarer: