söndag 30 september 2018

September

Månadens första helg började med en middag hemma hos en kollega.
Hade fortfarande ont i min fot men en annan kollega var snäll och skjutsade mig dit i sin bil.
Vi fick en massa god mat och andra godsaker.
Väldig trevlig tillställning med iransk och arabisk dans därtill.





Så kom måndag och jag bet ihop och gick till jobbet.
Gick hem ett par timmar tidigare för då värkte foten väldigt.
Jag tog mig genom veckan med en del smärta, envis som jag är, tur jag ha empatiska och förstående kollegor.

Helgen som kom därefter vilade jag bara och det blev lite bättre.
Måndagen  gick jag till vårdcentralen på det inbokade besöket.
Tur hade jag igen för en kollega körde mig dit.
Två läkare tittade på foten och förstod att jag fortfarande hade ont och de ville att jag skulle ta en ny omgång kortison i fem dagar.
De tog även blodprover.
Så hade jag åter tur, Hansi hade fått slutat tidigare från jobbet så han hämtade mig och körde mig till jobbet.

Fick blommor igen, av min man denna gång.


Veckan gick med en hel del regn, så kom det en ny helg.
Vi tog en tur till Liseberg då vädret var fint men så mycket folk det var denna dag.


På eftermiddagen var vi hembjudna till familjen Persson på Tacomiddag.
Härligt att träffa barnbarnen igen.
Vi spelade spel, tog en promenad, tjöta och så gick den kvällen i en väldig fart.
Tack för en mysig lördag :-)

På söndagen dök de upp hos oss på en kort visit för att låna vår slipmaskin.
De har renovering i tre rum som ska göras.



Fredagen den 21/9 ringde läkaren från vårdcentralen och talade om att mina prover visade för högt  värde av urinsyra.
Hon frågade om jag fortfarande hade ont, och de hade jag fast inte så mycket.
Läkaren ville i alla fall att jag skulle komma på återbesök för hon trodde att jag troligtvis skulle ha förebyggande medicin samt att hon sa att det var en ärftlig gikt.
Vet inte om att någon i släkten haft detta men jag vet ju inte allt och känner inte till alla i släkten!

Denna fredagen avslutade vi med en avtackningsfest för min kära kollega Ann.
Vi har jobbat ihop i 17 år på Annas Gård och känt varandra innan det då vi var dagbarnvårdare.
Kommer kännas tomt och konstigt på jobbet utan henne men jag hoppas hon har en härlig tid att se fram emot. Kanske dyker hon upp som vikarie ibland,  vi får hoppas på det med.
Kvällen bestod av sång och lekar och mycket gott att äta.






 Helgen blev lugn förutom att det stormat rejält ute, många träd som knäckts.
Vi tog en liten tur ut på Orust på söndagen.

Veckan gick på torsdagen  fick vi ha egentid med Hugo.
Han var med mig på jobbet en stund innan vi gick hem och åt middag och tog en fika innan det var dags att köra hem honom.
Vi gjorde ett stopp på Allum för att köpa en jacka till Hugo, han blev av med sin nya fina jacka på ett kalas :-(
Typiskt nog var den slut i just hans storlek.

Fredagen var jag och satte blommor på Anns grav tände även ett ljus.
Hon skulle ha fyllt 64 år (jag var där dagen efter), gick bort alldeles för tidigt, saknad men lever kvar i minnet och hjärtat.
Tankarna gick även till mamma denna dag, det var precis 2 år sedan hon lämnade jordelivet.



Sista helgen blev lugn, var bara hemma.
Vädret var inget vidare, regnigt och blåsigt, nu är hösten verkligen här.
Hansi jobbade söndagen.

Ha det så mysigt i höstmörkret.







Inga kommentarer: