torsdag 10 september 2009



Tiden går fort och det har snart gått en vecka sedan vi var i Örebro. Det var en mycket trevlig tur vi gjorde och det förlängde känslan av att ha lite extra semester. Vi startade 8.00 på morgonen med Peter som chaufför. Ett par gånger stannade vi för att äta och för att sträcka lite på benen. Lite problem hade vi att hitta fram men tillslut var vi där. Det var ett jättemysigt boende "Tingsgårdens bed and breakfast", kan varmt rekommendera det om ni behöver övernatta i närheten av Örebro. Vi hade tur när vi var där för vi var de enda gästerna så vi störde ingen. Efter installation så tog vi en tur in till stan. Först besökte vi Svampen sedan letade vi upp gatan där Mats mormor och morfar hade bott, det var ju av den anledningen vi gjorde resan. Efter en varm natt som gjorde det svårt att sova så gav vi oss av hemåt. Vi gjorde några stopp på vägen, Motala, Vadstena och Gränna var några av dem. Underbar helg som gav mersmak, vill åka iväg igen!!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Låter kalasmysigt, med en mini semester. Hhi jag rös till när jag läste Motala. Killen kommer där ifrån och vi har varit på besök där ett flertal gånger, och jag vet inte vad det är men jag vantrivs verkligen att komma ditt. Känner mig så rastlös och i obalans, fattar inte vad det kan vara....
Hoppas du har bättre känslor för den stan än mig. Kram då dig..