lördag 3 oktober 2009

Ensam




Ja så har jag varit singel i snart en vecka. Har haft så mycket att göra i veckan så jag har knappt märkt av min ensamhet. Jennie, Martin och Jonas var här i måndags och vi åkte iväg till IKEA för att inhandla ett par tavlor till mitt sovrum. Jag har köpt ny säng och lite annat och ändrat om lite i sovrummet, lägger in ett par bilder här. Visst har det känts tomt och konstigt när jag kommit hem och inte hört några glada skall, möts av en hoppande hund och fått blöta och goa pussar i hela ansiktet, det värker i hjärtat emellanåt av saknad efter min älskade Hobbe. I söndags när de åkte iväg var det fruktansvärt,de tog en bra stund innan de gav sig av från parkeringen de skulle fixa något med belysningen och jag var så nära att springa ut och hämta tillbaka Hobbe. Jag grinade resten av denna dag. Det känns även konstigt att inte ha Mats att prata med och dela sina tankar med, äta ensam känns ju också annorlunda, men jag vänjer mig så småningom, det finns ju fördelar med att vara ensam också. Mats har ringt varje kväll och det verkar gå bra för honom och Hobbe. Det är skönt för honom att vara hemma i Dalarna igen, han har ju inte varit där på flera år. Han börjar komma i ordning och har haft fullt upp i veckan med upplockning och dialys. Hobbe har det också bra får vara ute mycket med Mats pappa, det är ju bara öppna dörren så finns trädgården där, men gud vad jag saknar denna underbara hund!

3 kommentarer:

Anonym sa...

HAHAHA!!! Vilken lustigkurre! och va fin han är, vilen ras är det?
Många kramar till faster från Madde

Anonym sa...

Men vad har man missat här?? Varför har du inte din råtta hemma för? (måste ha missat något här?)
Men vad fint du fått det i sovrummet då.. Det gör massor med lite nytt så känns hela rummet nytt och frächt. Kramar på dig vännen så får vi se när vi syns och hörs.

Anette sa...

Visst är han en lustigkurre, han är fantastisk! Rasen är en Dansk/Svensk Gårdshund.
Hobbe fick flytta med Mats av det skälet att han har det bättre i Dalarna än här hemma ensam i en lägenhet. Så av oegoistiska skäl fick han med sorg i hjärtat flytta med Mats, snyft.