lördag 13 augusti 2011

Opererad


Då är man tillbaka hemma igen efter har opererat bort bort tumören :-)

Strax efter 5,30 kom jag till avdelning 67 på Sahlgrenska.
Fick eget rum, det var riktigt skönt, då rår man sig själv mer och slipper ta hänsyn till andra.
Jag skulle få blod men efter 3 stick gav de upp, jag är verkligen svårstucken :-(
7,15 kom vaktmästaren och så bar det av till operation, där stack de mig ett par gånger till och som tur så fick de in nålen och jag fick mitt blod.
Klockan 8,15 satt jag på operationsbordet och så la de en ryggbedövning innan jag somnade.

Operationen gick över förväntan och var klar på ca 2 timmar, det bästa av allt var att de hade fått bort hela tumören :-)
Jag var ganska groggy när jag låg på uppvaket men mådde inte illa och hade inte ont, slangar fanns det däremot gott om.
Lång väntan blev det för röntgen glömde av mig så de fick ringa efter dem igen. De skulle röntga så min cvk satt bra (en slang inopererad i axeln där de kan ta prover samt ge mig dropp mm, underlättar eftersom jag är svårstucken).

Klockan var 17,15 när ja kom upp till avdelningen igen, där blev jag väl omhändertagen.
Personalen var jättetrevliga, goa och glada.
Tisdagen blev jag opererad och fredag förmiddag var jag hemma igen så tiden gick ganska fort på sjukhuset.
I början tänkte jag att det här var jättejobbigt men alltefter timmarna går och man piggnar till mer och mer och den ena saken efter den andra försvinner från kroppen så känns allt lättare.
Min ryggbedövning var lite väl kraftig så den tog bort den mesta känseln i vänstra benet, det kändes otrevligt och jag kunde inte gå ur sängen. De sänkte dosen och det blev mycket bättre men mina första promenader blev med gåbord.

Vill tacka alla som hälsa på mig på sjukhuset , skicka sms, ringde eller skickade meddelande på Facebook, det piggade upp även om jag inte kunde svara på allt på en gång.

Jag mår ganska bra nu, har lite ont i såren men det är ju inte så konstigt, lite trött är jag men att sova hemma igen kommer att göra susen. I 4 veckor får jag inte lyfta saker så det är bara att terrorisera andra med det ;-)
Nästa fredag tar jag bort agrafferna sedan är det bara att vänta på återbesök där jag får veta om jag ska strålas ett tag eller inte.
Så nu är det bara att vila, läka och återhämta krafter så ska jag väl snart vara på banan igen :-)


4 kommentarer:

Anette sa...

Tack Ingalill o Anja :-) Kram

Hansi sa...

Skönt att allt gick bra *kram*

Mats på FOTO Inspiration sa...

Bra jobbat! Se till att fortsätta vara frisk nu!

Anette sa...

Ja det var skönt att det gick så bra och du stöttar och ställer verkligen upp Hansi, det gör gott :-)
Tack Mats jag ska hålla mig frisk nu, jag vill inte vara med om mer.