tisdag 27 september 2011

Halvvägs :-)

Nu har jag kommit halvvägs i strålbehandlingen :-)
Det går bra fast magen har reagerat och är lite orolig..... jag jag har köpt Proviva för oroliga magar, hihi, har även fått medicin utskriven.
Läkaren säger att det kan bli värre ju mer strålning jag får men jag tar dagen som den kommer och hoppas på det bästa.

Måste lägga ut en liten film på en blivande fotbollsspelare.
Hugo har en rejäl höger även om han stöttar sig lite genom att hålla i bordet.
Ja det ska börjas i tid .......



Hansi och jag tog en promenad igår i det fina vädret.
Vi gick upp på Älvsborgsbron och sedan vidare till Röda sten.
Kamerorna var med som vanligt så lite bilder blev det allt.
Det gällde att hålla i peruken när vi var uppe på bron för det blåste rätt friskt.







Idag blir det en tur till mamma för att hjälpa henne med tvätten.
I eftermiddag kommer Jennie och Hugo på besök :-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt att du kommit halvvägs i behandlingen!
Pröva också att undvika kolhydrater, som puttrar och jäser i magen! Min mage har blivit väldigt "tystlåten" och fin i kanten! :) Magen kan bli lite hårdare av proteiner, men i ditt fall skulle det kanske vara en fördel? - Lycka till med återstående behandlingar!

Marjatta

Anette sa...

Jag åt LCHF kost i ett år så jag har allt det i åtanken.
Nu ska jag helst undvika fibrer, äta vitt bröd och drickas Provivas :.-)