lördag 17 september 2011

Underbara barnbarn!











Mamma fyllde 85 år den 7 september, hon är pigg och alert för sin ålder :-)
Min äldre syster, Hansi och jag tog med henne ut på lunch, vi åkte till villa Sjötorp i Ljungskile.
Vi fortsatte sedan till en lanthandel med tillhörande fik och blomsterbutik.
Där styrkte vi oss med en kopp kaffe innan vi handlade.

Eftermiddag/kväll tillbringade vi hemma hos mamma där fler gäster dök upp.
Vi åt smörgåstårta och tårta och mamma verkade supernöjd med sin födelsedag :-)















Förra helgen passade vi Hugo från lördag till söndag, första gången han sov här över natten.
På lördagen var vi i Slottskogen, tyvärr började det regna och vi blev genomblöta :-(
Hugo klarade sig bra för han låg i sin vagn och sov och hade regnskyddet över sig.
När vi kom hem så sken solen igen, typiskt!

Jag fick gå in och ge han nappen ett par gånger på kvällen men sedan sov han fram till 7 på morgonen, duktig kille :-)
På söndagen gick vi till en lekplats här i närheten.
Han gungade, åkte rutschkana, prövade allt som fanns och kollade in de andra barnen.
På eftermiddag kom Jennie och Martin, vi åt middag tillsammans innan de åkte hem till sig.
Intensiv helg och jag blev trött men hade god stöttning av Hansi.
Hugo är ju bara så underbar och det är kul att få spendera lite tid tillsammans med honom.

I onsdags började jag min strålbehandling, hoppas jag klarar mig bra från biverkningar, det kan ta ett par veckor innan jag vet.
Läkaren ringde och sa att de har beslutat att det räcker med 20 behandlingar istället för 23, det var ju positivt.
För övrigt mår jag bra, ganska trött men det hör ju till och min kondis är inte den bästa, flåsar som den när jag går i uppförsbackar.
Det som är jobbigt och som jag håller på att bli galen på är alla papper som ska skickas hit och dit, till jobbet, försäkringskassan, försäkringsbolag.
Inte nog med det så ska man söka lärarlegitimation vilket innebär mer papper som ska skickas in både till lärarförbund, jobbet och personalavdelning.
Papper är inte min grej, fy bubblan för dem :-(

1 kommentar:

lena jönsson hagström sa...

Fina bilder på både mor o Hugo.Det är kul att padda barnbarnen över natten,då blir det mycket lättare och dom sover som stockar iaf Meya.Men det är väl så det ska vara inga måsten hos mormor bara roligt.Jobbigt med alla papper du skrev om,tycker någon kunde hjälp en med det när man är sjuk,typ landstinget hahaha skulle aldrig kunna hända.Roligt att läsa din blogg/Kram