söndag 7 december 2014

                                            November

Då har November också passerat, denna månad har det mest varit mulet, regn och blåst.

På jobbet har vi haft det mindre kul. Målning av väggar samtidigt som vi hade barnen. Nu efteråt är det fint men det var inte kul att vara mitt i det. Vi var helt slut när vi kom hem, har aldrig känt det så motigt att gå till jobbet!

Vad har jag mer hunnit med denna månaden ..... måste ju berätta först att jag avslutade förra månaden med att ha mina systrar här med respektive på middag. En riktig trevlig kväll och jag tror att de gillade maten :-)









Frissan har jag varit hos med och försökt bli lite finare i håret. Har världens goaste frisörska, Marie alltid lika glad och trevlig och gör är gott jobb med mitt tråkiga hår :-) Fick tips av henne att åka till Koberg på julmarknad så det gjorde vi. trevligt och mysigt ställe men jag föredrar nog Wapnö där vi var förra året.













                                                                              
Jag tog ledigt en måndag och åkte till Ullared tillsammans med Hansi. Var faktiskt ganska lugnt och behagligt när vi kom dit 8 på morgonen men efter ett par timmar var det fullt ös i butiken!  


På Fars dag kom mina barn hit och deras pappa, Hansi fick present från mina barn vilket värmde mitt hjärta att de ser honom som en "extra" pappa.
Jag fick ett armband av Jennie (cancerfonden) vilket gjorde mig påmind om att jag ska på kontroll nu i december.
 Efter mat och fika gick vi ut och tog en promenad, en stund på lekplatsen blev det med där träffade vi på Mikael Wendel med dotter och hund. Vi gick även förbi och kollade in nybygget på Elins Gård













































































Mina kära kollegor och vänner var hemma hos mig på en tjejkväll, alltid lika trevligt att ses. Även hunden Lady fick vara med, väldigt snäll och stillsam hund som gärna ville ha sig en och en annan gobit :-)








Nu kommer advent med alla sina vackra ljus och vi går in i December månad som inger en massa förväntningar! Älskar advent, Lucia och jul med allt vad det innebär gäller bara att inte stressa för mycket och bara göra det man hinner med så man hinner njuta av det hela. Jag återkommer igen nästa år! 
God jul till er alla och ett riktigt gott slut!

1 kommentar:

Anonym sa...

God Jul och ett Gott nytt år till er också!

Önskar Marjatta <3