torsdag 17 november 2016

Torsdagen den 17 November

Så har det gått ytterligare en vecka. Det går framåt och jag mår ganska bra har lite ont i mellangärdet ibland speciellt om jag böjer mig framåt. Finns dagar då jag tänker negativt och då kan jag bli deppig men som tur går det över till nästa gång.

Har fått kallelse till läkare på onkologin, 28 november ska jag dit så nu är det snart dags för cellgifterna. Ny läkare har jag fått som jag inte  känner till, tänk vad trevligt det hade varit om hon ringt och presenterat sig speciellt när det dimper ner en ny kallelse dagen efter och frågor uppstår! 

Den kallelsen var till njurröntgen, hade inte en aning om att jag skulle göra en. Ska göra den  den 24 november, först ska jag dit 8.30 och få en injektion sedan får jag lämna stället och komma tillbaka efter 4-5 timmar för att göra röntgenundersökningen.
Fick en remiss i första brevet för provtagning som ska göras 2-3 dagar innan läkarbesöket. Stod inte om jag skulle göra det på vårdcentral eller på Sahlgrenska. Det fick bli ett samtal till onkologen där jag fick svar på mina frågor. Jag kan välja och det går bra att göra det samma dag som röntgen, så bra :-)

Igår var vi med min dotter till Ullared, skönt att komma bort ett tag. Det var inte så mycket folk som vi befarat. Vi var väl där ca 5 timmar, fick tag i lite saker, en del grejer är billiga men inte allt, leksaker är något man tjänar på att köpa där. Vi hade tur när vi kom till kassan, det öppnade precis en ny så vi slapp stå i kö! Tur ska man ha ibland.

Imorgon kommer mina systrar hit och vi ska prata om julen, får se vad vi kommer fram till. Vi ska även göra bouppteckningen efter mamma.

Ha en go helg nu alla vänner, hoppas vi kan få lite sol.

Inga kommentarer: