söndag 4 mars 2018

Februari

Nu har jag fått tillsägelse att lägga ut ett nytt blogginlägg så det är bäst att lyda. 
Det är ju trevligt att det finns någon som läser det jag skriver (tack Putte).

Och vad börjar vi inte denna månad med, naturligtvis ett födelsedagsfirande :-)
Jennie min dotter som fyllde 32, konstigt snart är vi jämgamla, hon blir äldre men inte jag ;-)
Vi skulle haft barnen hemma hos oss över natten då Jennie och Martin skulle ut och fira henne men vi fick vara hemma hos dem då Hugo blev sjuk.


Ännu en födelsedag firade vi på alla hjärtans dag, då fyllde Peter år.
Han gillar fåret Shaun så av oss fick han underlägg med idolen på :-)



Vad har hänt mer den här månaden? Jo det har varit OS, svårt att undvika. 
Har försökt följa det lite grand, Sverige gjorde bra ifrån sig i år, 7 guld, 7 silver och 1 brons och tjejerna bidrog stort!

Vi har köpt garderober till sovrummet, blev lite trångt men förvaringsutrymme behövs, sovrummet är man ju ändå inte så ofta i mer än när man sover.


Många som är sjuka denna månaden i influensa eller magsjuka men peppar peppar jag har klarat mig hitintills.
Kallt har det varit, riktigt kallt eftersom det blir ännu kallare när det blåser.
Ett par dagar på förskolan kunde vi inte ens gå ut, brrr.

Ska avsluta detta inlägg men en rolig nyhet.
Efter nästan 3 års sökande att köpa en större bostad har Jennie och Martin äntligen lyckats.
Smidigt gick det också att sälja deras lägenhet, denna gång hade äntligen flyt.
Så himla glad för deras skull!!!
Det bär inte av så långt, det blir en flytt till andra sidan av vägen vilket innebär att Hugo inte behöver byta skola. Han behöver inte heller gå över en stor väg när han skall dit och kommer närmre flera av sina kompisar. 
Nu får barnen varsitt rum vilket är behövligt.
I slutet av april blir det flytt, så kul :-)

Nu längtar jag efter vår och värme till att börja med.
Semesterresan är bokad så sedan är det är bara att tänka och längta efter den i vinterkylan. 

Tack och hej leverpastej!

Kramas mycket så blir ni varmare







 

Inga kommentarer: