tisdag 1 maj 2018

April

Förra månaden avslutades med påskhelg.
På påskafton hade vi besök av familjen Persson, Jonas och Peter.
Vi firade med traditionell påskmat och barnen fick leta efter sina påskägg.
Gästerna smaka på den finska desserten memma, blev inte så populär förutom av minstingen i gänget som älskade den!
Vi spelade spel och Mariocart och umgicks och hade det trevligt resten av kvällen..















Vi avslutade helgen med en tur ner till Frillesås och Espevik.
Hansi hade gjort matsäck men tyvärr var det för blåsigt att sitta ute och äta den så det blev att sitta inne i bilen.
Vi promenerade runt lite i områdena förutom att det blåste så var det en solig dag och det kändes som det finns hopp om att våren är på väg.


Den 2 april dag fyllde min älskade Hobbe 14 år.
Han har det så bra hos sin nuvarande matte. 
Hon skriver till mig att han börjar bli lite gråhårig, går lite mer stapplande och sover mer men annars är han pigg och älskar att ligga i solen precis som vanligt.
Fotona har jag fått från Eva den dagen han fyllde år.



Nästa tanke går till min pappa som skulle har fyllt 90 år den 10 april om han hade varit i livet.
Grattis pappa och hoppas du firar ordentligt där du är nu.


Så kom det åter en födelsedag att fira, min lillasyster Marie fyllde 50 år! 
Vi firade henne lite grann men den verkliga firandet som även är hennes present blir den 18 augusti!
Var det blir någonstans kan jag inte avslöja men trevligt ska det bli och festklädda behöver vi inte vara ;-) 


Vårvärmen försvann, vi hade en dag med riktig sommarvärme annars har det mest varit kyligt, grått och regnigt, längtar efter lite mer sol och värme nu.

Sista helgen i månaden blev det till att hjälpa till med flytt.
Kul att flytta för familjen Persson men det är mycket jobb, svårt att inse innan hur mycket grejer man egentligen har!
Till slut kom allt in i nya huset, nu återstår bara ett jättejobb för dem att få alla saker på rätt plats.
Två små fnittriga tjejer kom med välkomstpresent till Hugo, gulligt.
Tyvärr var han inte på plats just då, barnen var med farmor på bio. 



Måste erkänna att det kändes i kroppen dagen efter att vi hjälpte till med flytt, så vältränad är jag!
Skönt med 4 dagars ledighet så jag kan vila upp mig ordentligt.

Valborg var lugn, vi var och beställde lite nya möbler annars hände det inte så mycket mer.

Hoppas ni alla haft en trevlig Valborg.

Kram





Inga kommentarer: