söndag 30 november 2008

Resan avklarad.



















Ja, så var jag hemma i Sverige igen efter en weekend i Tyskland, tänk att tiden ska gå så fort när man har trevligt.
Vi var 15 tjejer sammanlagt, jag och Eira delade hytt.
Vi möttes av en härlig doft när vi kom ombord, de serverad glögg och pepparkakor.
Efter installation i hytten och lite tillrätta läggande av ansiktsdragen så gick vi upp till baren för att intaga vår välkomstdrink. Sedan var det bara att vänta tills vi skulle in i restaurangen 21.00.
När vi väl kommit in så var det bara att ställa sig i kö för dryck och mat. Det var en härlig julbuffé, laxen var så god, den största besvikelsen var räkorna.
Vi fick även en guidad tur uppe på kommandobryggan. Det var alldeles svart där när vi kom in men vi vande oss efter ett tag. Det var någon som frågade oss när vi kom tillbaka om kaptenen var snygg. De fick till svar att det vet vi inte men det hördes som om han var det. :-)
Kvällen fördrev vi i baren där ett två manna band spelade som senare avlöstes av inspelad musik. Musiken var väl både bra och dålig men det sämsta var faktiskt killarna, ingen bjöd upp.
När vi kom fram till Kiel gick vi runt i staden och shoppade lite och tittade på julmarknaden.
Resan var ungefär som på ditresan fast den bestod av mer shoppning i affären och i baren var det mindre folk.
Jag känner mig nöjd, fick handlat lite julklappar, dryck och lite godis. Jag hoppas vi gör om det nästa år igen.
Vill skicka en stort tack till storasyster Ann-Sofie som så många gånger förut ordat resan.
Även ett tack till Terje som ordande med besöket på kommandobryggan.
Tyvärr kan jag inte sätta in någon bild från resan, alla blev suddiga (jag var nykter).
Nu vet jag vad jag kan önska mig i julklapp, en ny kamera.
Jag sätter in ett foto på senast halsbandet och ett på mig i kort frisyr istället, nu är peruken slängd. Håll till godo!

Inga kommentarer: