måndag 9 maj 2011

3:e behandlingen!


Så har jag varit ensam några dagar, Hansi har varit hemma hos sin mamma. Jag har haft det lugnt och skönt. Skämt och sido men lite lugnt har jag försökt ta det, sista veckan har haft lite för mycket händelser. Det är trevligt det med, jag vill ju så mycket men kroppen orkar liksom inte med :-(

Tisdagen var det bara att ge sig upp tidigt, dags för provtagning och läkarbesök.
Sedan lunchade jag med Lena på Långedrags Värdshus :-) Hennes dotter Sofie praktiserar där! Åt torsk med äggsås, smaskigt.

Så har jag kommit till hälften av behandlingarna. Det gick inte så bra den här gången heller, fick allergireaktion igen! Denna gång var jag beredd och Hansi satt och övervaka mig noga, han kalla på sköterskorna så fort han märkte reaktionen. Snabbt var sköterskor och läkare på plats, en med spruta i i högsta hugg och en annan stängde av droppet, läkaren kollade upp mig och sa att vi avbryter behandlingen trots att jag knappt fått i mig något av den. Det fungerar ändå eftersom det bara var den korta sista påsen. Till nästa gång får de ge mig en annan sort som jag hoppas fungerar bättre.

2 kommentarer:

Madde Rettrup sa...

Lycka till!!
Tänker ofta på dig <3

Kram

Anette sa...

Tack Madde <3

Kram