söndag 15 maj 2011

Lite nytt

Helgen var lugn, är extra trött så här efter behandlingen. Kollade Eurovision Song Contest i lördags. Hade ingen favorit förutom Sverige då, kul att det gick så bra för Eric Saade :-) Fast det var ju nära vinst ett tag, så synd att vi inte tog hem det :-(
Sedan var det ju hockey på söndagen Sverige mot Finland, spännande efter som vi håller på varsitt lag jag och Hansi. Började ju bra, Sverige var bra fram till 3:e perioden, vad hände hände där????? Finnarna tog över helt och vann med 1-6!!!!!! Hansi är glad och lycklig i alla fall, alltid något. Bara att bita i det sura äpplet och inse att Finland var så mycket bättre.

Pratade med min vän Mats. härligt att transplantationen gått så bra hoppas det fortsätter så. Han lät som en helt ny människa när jag pratade med honom. Han har ju fått en ny njure och en ny bukspottkörtel vilket innebär att han är av med sin diabetes efter 40 år, vilken känsla det måste vara!!!!!!!!!!! Nu kan de ju inte komma ner förrän till hösten men jag hoppas att vi kan ta oss upp ett par dagar i juli. Hade ju sett så fram att få träffa min "Hobbevovve" igen och även de andra förstås. Pratade med Mats idag igen och han berättade att han skulle få åka hem redan imorgon, alla prover är bara bra. Lycka till Mats, håller tummarna allt vad jag kan att det fortsätter lika bra :-)

1 kommentar:

Hansi sa...

Gött med ett guld efter 16 års väntan =)