måndag 1 september 2014

Nya tag :-)



Jag försöker väl börja om med min lilla bloggdagbok igen, hörde att det var någon som saknade den. Jag trodde jag var ensam om att läsa den så det var roligt att höra att någon mer uppskattade vad jag skrev.
Jag slutade skriva när 2012 hade gjort sitt  och januari 2013 så nu ska vi se om jag kan sammanfatta resten av det året lite kort :-)

Till min stora glädje så föddes mitt andra lilla barnbarn Axel den 7 mars klockan 01.40, 3626 gram och 50 lång.

Och mina misstankar var helt riktiga när jag misstänkte att den fest vi var bjudna till lördagen den 20 april inte var en vanlig fest utan en bröllopsfest. Så glad för deras skull de är ett underbart par Marie & Håkan Niklasson <3 p="">
Så inföll nästa händelse, jag fyllde 50 år den 3:e maj, jaja man är inte äldre än man känner sig!!! Just den dagen överraskade min Hansi mig ned att bjuda ut mig på Gothia Towers, så god mat och underbar utsikt, kvällen avslutade vi på Liseberg. Dagen efter blev jag ännu mer överraskad, vi skulle åka till Gunnebo och promenera lite men där väntade mina barn och några till med presenter och vi fikade tillsammans.  Med släkten firade jag dagen den 18 maj i en lokal som vi lånat, det blev mat, dryck, tårta och naturligtvis slapp inte gästerna undan lite lekar. Det var en strålande varm dag! Jag fick en hemlig present som jag fick vänta på ända tills oktober, gissa om jag var nyfiken, försökte pumpa nära och kära på mer information men se det gick inte alls :-(  Så glad och tacksam för alla som förgyllde min dag :-)


 

 
.


Sedan blev det ett par studentkalas. Sofie och Sofia, två vackra studenter, lycka till i framtiden.

Så kommer vi till midsommar och Hugo som fyller 3 år. Vi firade både midsommar och Hugo i Espevik hos Marie & Håkan, underbart trevligt!


 30 juni döps Axel  i Partille kyrka.

Ja nu har halva året gott och vi har kommit fram till semestern, jippie!! Det första vi gjorde var att åka till Fårup sommarland tillsammans med Jennie & co. Fin dag med många roliga upplevelser!





Sedan åkte jag och Hansi till Mallorca i två veckor. Det blev mycket bad och sol men den trevligaste upplevelsen var när vi hyrde bil och åkte runt på ön och fick se och uppleva en hel del. Vi träffade till och med på Magnus Uggla inne i Palma








Dags för nästa jubilar min syster Kerstin fyllde 60 år den 12 augusti!
Ännu en jubilar som fyllde 50 år den 15 juli men vi firade inte honom förrän den 14 september därför blev det lite omvänd ordning här!
Då  blev det dags för den hemliga resan som mina systrar anordnat, gissa om jag var nervös men så bra det blev :-) Så välplanerat allt var, slutdestinationen var Wapnö slott men innan vi kom dit var det uppgifter som skulle göras och middag som skulle ätas mm. På kvällen var det middag med mordgåta, himla trevligt. Det visade sig att jag inte var den enda som blev firad här även Mikaels resa gick hit och vi som trodde han skulle på whiskyprovning inne i Göteborg, tänk så lurade vi blev.
Tack alla för allt ni ordnade, det var helt suveränt :-D






Nu avslutar vi det här året med jul och nyår. Jag har säker glömt något/någon men då ber jag om ursäkt. Fortsättning följer med år 2014.








Januari

11 januari var vi på bio och såg hundraåringen, kul film :-)
den 16:de var min och Hansis 4 års dag <3 p="">Vi tapetserade vårt sovrum, inte så kul men skönt när det väl är klart.
Den 25 firade vi årets första födelsedagsbarn, Jonas fyllde 26 år!

Februari

Nästa födelsedagsbarn, Jennie blev 28 år!
15 februari var vi och såg Familjen Adams på Lorensbergsteatern, jättebra!!!

 Mars

 Så fyllde lilla Axel 1 år den 7:e!


April

Martin fyllde 32.
Jag och Jennie sålde saker på Slottskogens bagageloppis, det gick väl si sådär.


 Maj

Nu har vi kommit fram till vår stora dag. Den 3:e maj gifte vi oss borgerligt i smyg och eftersom jag fyller år samma dag hade vi lurat dit mina barn med familj att de skulle få födelsedagsmiddag på Långedrags värdshus, men ack vad de bedrog sig det blev bröllopsmiddag istället :-)




Dagen efter åkte vi iväg till Paris i några dagar. Så vacker och romantisk stad, tur med vädret hade vi också.






En imponerande insats i gjorde Martin och Jonas när de sprang Göteborgsvarvet!

 I slutet av maj var vi och hälsade på hos Hansis mamma i Edsbruk. Vi var och tittade på Gränsö med alla sina vackra liljekonvaljer. Sedan bjöd Marjatta på en underbart god bröllopsmiddag på Tindered <3 p="">



Juni

Hände väl inte så mycket denna månaden.
Vi kollade på lägenhet. Fick fixa nytt id för numera heter jag Perkkiö i efternamn. Firade midsommar hos min syster Ann-Sofie som bor i Mölndal.
Hugo fyllde 4 år den 22:e, wow redan stora killen!

Juli

Äntligen är semestermånaden här med allt vad den innebär.
Månaden började med Jennies möhippa :-)
Vi passade barnen och med dem till Borås djurpark :-)
 Så började semestern 4 härliga veckor, två av dem var vi på Gotland. Vädret kan vi inte klaga på denna sommaren, det har varit så varmt och fint.


Vi hann även med en dagstur till Brännö. Martin och barnen badade och Martin passade på att träna lite inför Öloppet!


Augusti

Ja så var den underbara semestern slut och det var dags att börja jobba igen, suck!
Vi har börjat röja en del på vinden för kommande flytt (förhoppningsvis, än är kontraktet inte påskrivet). Annars är det mycket förberedelser för kommande bröllop, b.la var jag och Jennie i Ullared. En uppskattad mor och dotterdag :-) Hansi håller på för fullt med häftena!!!!

Så kom den stora dagen 30/8 klockan 15.30 gifte sig Jennie & Martin i Masthuggskyrkan. Så vackert, så känslofyllt. Efter vigseln samlades vi nere i hamnen vid nya varvet där brudparet kom puttrandes i en liten fiskebåt, middagen och festen hölls i Malins skafferi. Allt var så lyckat och perfekt, maten var hur god som helst, talen var känslosamma och roliga och dansen hur kul som helst. Så här roligt har jag inte haft på jättelänge :-D 4.30 stängde vi portarna till restaurangen och for trötta men mycket nöjda hemåt.





















2 kommentarer:

Hansi sa...

Välkommen tillbaka till bloggen <3

Det är alltid kul att läsa vad du skriver

Anette sa...

Tack älskling, kul att någon läser :-)