söndag 21 september 2014

September- 2014

Då var det dags för mammas födelsedag, 88 år blev hon. Alla mina systrar var där och vi firade henne med tårta, presenter och sång. Mamma vill in på äldreboende, lämnade in ansökan i juni och nu fick vi äntligen besked, de har sagt ja till hennes ansökan. Håller tummarna för att allt blir som hon önskar. Gerdas Gård står högst upp på önskelistan vilket jag förstår efter vi besökt dem. Ett mycket fräscht äldreboende med mycket aktivitet, till och med en liten spa-avdelning, bar där det serveras goda drycker och en mysig liten trädgård med hönor :-)  Så nu väntar vi och önskar att det blir till det bästa.


Här hemma ser det ut som kaoset själv, vi har börjat packa för i slutet av månaden flyttar vi upp till Högsbohöjd igen :-) Ska bli härligt, mitt och Hansis första hem som vi skaffat tillsammans, nära till jobbet får jag med, blir skönt när man ska hem mörka kvällar.



 Vi har en extraresurs på jobbet och hon undrade om jag fortfarande gjorde halsband. Nej tyvärr gör jag bara om någon specialbeställer och jag har möjlighet, såg inte att jag hade det i röran som är här hemma. Jag tycker ju det är himla kul att göra halsband så jag kunde ju inte låta bli att kolla upp om jag kunde hitta rätt sorts pärlor. Eftersom halsbandet hon ville ha inte krävde så mycket specialdelar och verktyg så blev det ett i alla fall och det var till belåtenhet :-)

Denna månaden har bjudit på många varma sköna dagar/kvällar, en av dem var vi på Liseberg tillsammans med Jennie, Martin, barnbarnen och kusinbarn till dem, Hugos & Axels morfar, farfar och farmor. Hjälp vad mycket folk det var denna dag, nästan omöjligt att få en parkering men till slut lyckades vi. Långa köer till attraktionerna var det med så det blev väl inte så mycket åkt som tänkt. Det blev väl närmare 6 timmar vi var där, mysigt men nästa gång hoppas vi på mindre folk.























Vi planerade ett besök på Astrid Lindgrens värld söndagen den 21:a. Matsäcken inköpt och vi skulle starta klockan 7 på morgonen för att få ut så mycket som möjligt av dagen. Vad händer då, jo det vackra vädret slutar att infinna sig, mulet och risk för regn så det var bara att ställa in utflykten vi sett framemot tillsammans med Jennie, Martin och barnbarnen.  Vi får ta det till våren istället, hoppas inte Hugo blev allt för besviken :-(
Denna näst sista söndag i denna månaden får vi fortsätta att packa och städa, tar det lite lugnt för jag har åkt på en förkylning men är på bättringsvägen :-)
På lördag blir det flytt hoppas vi får lite bättre väder då, inget regn i alla fall, det underlättar!
Nu har jag bloggat färdigt för denna månaden återkommer i slutet av oktober, kanske med lite bilder från nya lägenheten ;-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas verkligen att din mamma kommer in på Gerdas gård! Hon skulle säkert vara nöjd med alla aktiviteter och nya bekantskaper hon skulle få!

Hoppas er flyttning går bra och ni också blir nöjda med lägenhetsbytet!

Kram <3
Marjatta

Anette sa...

Tack Marjatta hoppas din försäljning också går framåt.
Kram