tisdag 17 januari 2017

Behandling 3

Dag: 1 onsdagen den 11/12

Det var med tungt hjärta jag tog bussen  till sjukhus idag. Åkte en buss tidigare för det var klass 1 varning, mycket blåst och snöblandat regn, vet inte om bussen skulle vara försenad så jag tog det säkra före det osäkra.
Anmälde mig i kassan som vanligt och åkte upp till 4:e våningen där onkologen ligger. Satt i väntrummet en halvtimma sedan var det dags att sätta igång. 

Första cytostatika  gick  bra, inga problem, den tar ca 3 timmar. Den andra gick inte lika bra, den tar ca 2 timmar.  Jag började att se lite utslag på ena handen, sedan på andra, kallade på sköterskan som stängde av droppet ett tag för att sedan sätta igång det igen efter ett litet tag fast hon saktade ner farten. Utslagen börja sprida sig upp för armarna och på vänster ben, sköterskan sänkte farten lite till. Själv var jag inte så orolig för jag kände att det var mycket mildare denna gång inte alls som förra, sköterskan var mer orolig.
Blev färdig 15.45 sist som vanligt på rummet men Hansi skulle hämta mig 16 så det gjorde ingenting.

När jag kom hem spred sig utslagen ytterligare på kroppen men efter ett par timmar var de borta helt, skönt :-)

Nu är jag i alla fall halvvägs i min behandling så det är bra, 3 april ska jag börja jobba igen om inget tillstöter på vägen!


Dag 2 torsdagen den 12/1 

Så blir det en soffhängardag med tv, data, läsning och så började jag färglägga lite i målarboken jag fick i julas, blir lite si så där eftersom jag är skakig på handen. Annars är det jobbigaste den äckliga smaken, aptiten blir ju inte den bästa och i och med det tappar jag krafter och orkar inget, men jag vet att om ett par dagar vänder det så sakta som tur är.

Dag 3  fredagen den 13/1

Ännu en dag där inte så mycket händer och jag mår ungefär detsamma.
 Hoppas alla klarat sig bra idag det sägs att det är en otursdag för de skrockfulla.

Dag  4 lördagen den 14/1 

Lördag och det är lika med Melodikrysset, vårt lilla nöje på morgonen :-) Äckelsmaken fortsätter och jag får kämpa mig genom ännu en dag med dåliga ork. Var ute på en kort biltur till netonet.



Dag 5 söndagen den 15/1

På skakiga ben åkte jag med Hansi  och handlade lite mat, skönt att komma ut lite även om det känns jobbigt. Vi tog en liten tur till Torslanda och Sillvik, tyvärr orkar jag inte promenera men ändå skönt med lite annan miljö och lite luft.



Dag 6 måndagen den 16/1

Hansi har introduktionskurs idag så han började tidigt. Lite bättre med ork så jag har tvättat och plockat här hemma. Idag är det precis 7 år sedan jag och Hansi blev ett par, tiden går som sagt fort. Kunde äntligen göra lite mat, har haft ont av matos de tidigare dagarna men det gick det bra, fast det var med stor möda, blev darrig och kallsvettig, fick lägga mig emellanåt men det blev klart till slut :-) Kul att kunna servera sin make en middag, speciellt idag. Dessutom kom min aptit igång, det var så gott att äta. Fick sju små rosor av Hansi, en för varje år, så gulliga, tack älskling!



Dag 7 tisdagen den 17/1

Mysmorgon för Hansi är sen, det är han resten av den här veckan.
När han gick till jobbet passade jag på att läsa ut boken "Pastor Viveka och tanterna". En lättläst och underhållande deckare. Resten av kvällen försvann med telefonsamtal, bloggande och tv.
Ha en  fortsatt bra vecka "go" vänner :-)




Inga kommentarer: