lördag 28 januari 2017

Veckan fortsätter ....

Dag 8 onsdagen den 18/1

Satt uppe i natt och väntade på Hansi som kom hem vid 1 tiden, konstigt nog var jag inte det minsta trött trots en seg kväll, somnade vid 2.30.

Lite städning sedan var vi ute en sväng. Ingen vidare väder idag heller, mycket dimma.
 Även denna eftermiddag kändes lite seg.
Så hörde min son av sig och ville komma och hälsa på, orkar du frågade han.
Ja du får mer än gärna komma bara tacksam för lite sällskap var mitt svar :-)
 Så satt vi och tjöta några timmar och slötittade lite på tv.

Dag 9 torsdagen den 19/1

När Hansi åkte till jobbet tog jag en promenad i det härliga vädret för idag lös äntligen solen.
På eftermiddagen fick jag besök av min vän Ann som kom med pizza.
Vi åt och sedan satt vi och prata ett tag om ditten och datten :-)
Härligt med lite besök så här när man sitter själv då fördriver man några timmar med trevligt sällskap

 

Dag 10 fredagen den 20/1

Dags att åka till Sahlgrenska igen för provtagning.
Efter det åkte vi och handlade.
 Ringde och gratulerade min syster Ann-Sofie som fyller år idag.
Jag pratade även med min vän Susanne på eftermiddagen som frågade om jag ville komma upp en stund till henne eftersom jag satt ensam.
Självklart gjorde jag gärna det och vi hade en väldigt trevlig kväll.
Jag har tur som har sådana fina vänner som samtidigt är mina kollegor.
Ann och Susanne ni är fantastiska och omtänksamma!
Under tiden jag var hos henne fick jag ett sms från min dotter, det finns något hemma till dig när du kommet hem skrev hon, gissa om jag blev nyfiken!
När jag kom hem stod där en vacker rosenbukett, 30 stycken var det, så fina.
Har inte bara fantastiska vänner, en suverän man, utan helt underbara barn också, är så lycklig lottad!
Hansi åkte till jobbet som vanligt vid 14.30 tiden, denna gång jobbade han över till 2.00, jag orkade faktiskt hålla mig vaken ända till 2.30 då han kom hem.



Dag 11 lördagen den 21/1

Melodikrysset som vanligt, en bra start på dagen.
Vi skjutsade Jonas till affären där han gjorde lite inköp för morgondagen.
På kvällen åt jag och Hansi en god middag  för att fira våra 7 år tillsammans.
Det blev tjocka revben i god sås, pressad potatis, smörstekt sparris och sockerärtor.
 Vi drack ett rödvin till som vi hade köpt i Kroatien, klart godkänt.
Till efterrätt åt vi toscapäron med vaniljglass.
Jösses vad mätt jag blev, magen stod i fyra hörn, men är det gott så är det bäst att passa på :-)






Dag 12 söndagen den 22/1

Idag var vi hembjudna till Jonas för att fira hans födelsedag lite i förväg.
Han bjöd på go fika och tårta.
Tror han var nöjd med sina presenter och dagen.



Dag 13 måndagen den 23/1

Fint väder idag så jag tog en promenad bort till förskolan för att hälsa på.
Jag blir så väl emottagen, så många kramar och snälla ord från vuxna men framförallt från barnen.
Ca 3 timmar var jag där sedan gick jag hemåt igen.
Hansi överraskade med att komma hem en timma tidigare än vanligt, ingen övertid :-)

Dag 14 tisdagen den 24/1

Dimmigt ute igen, börjar bli trött på det här vädret.
Idag var det en sådan där dag då jag bara var hemma och tvätta och gjorde lite annat småpyssel.

Dag 15 onsdagen den 25/1

Bakade en äppelkaka efter det tog jag en promenad fast vädret var lika tråkigt idag :-(.

Sedan var jag med mina barn på Villa Belparc i Slottskogen och tog en fika för att fira Jonas som fyller 29 år idag :-)
Detta var på Jennies initiativ, tackar så mycket för det och för fikan.

När Hansi kom hem fick han kaffe och nybakad äppelkaka .



Dag 16 torsdagen den 26/1

Tänkte att jag skulle vara nyttig och baka något utan socker.
Såg ett recept på nätet med chokladbollar med innehållande banan.
Jag kan tala om att de inte blev goda, fy vilken vidrig eftersmak de hade.

Papperskorgen blev stället där de hamnade.


Dag 17 fredagen den 27/1

Gick upp och gjorde mig beredd för att eventuellt åka till Sahlgrenska för att att följa Susanne hem efter hon skulle göra en ögonbottenmätning , då är man känslig i ögonen.
Nu blev det inte så utan hon fick göra en vanlig synundersökning och blev snabbt färdigt.

Vi chattade på Facebook och efter ett tag kom vi överens om att ta en promenad.
Vädret var underbart, solen värmde och ingen blåst, fick nästan lite vårkänning. 
Susanne bjöd mig på en fika, vi satte oss på en bänk och njöt, första "utefikan" för i år :-)


Så fort Hansi kom hem och bytt om så åkte vi iväg till Partille för att vara barnvakt.
Vi hade en riktig myskväll tillsammans med gott att äta och dricka.
De fick vara uppe lite extra länge och vi kollade på Fångarna på fortet.



Inga kommentarer: