tisdag 10 januari 2017

Söndagen den 1/1-2017

dag 12:

Ny dag och nytt år och ingen huvudvärk :-D
Fixade i ordning lite, inte för att att det var så mycket men lite plock och disk blev det allt. 
Vi tog det lugnt och bara myste resten av dagen. 
En fin orkidé fick vi igår :-)

  Måndagen den 2/1 dag 13:

 Denna vecka jobbar Hansi sent så vi passade på att åka och handla på förmiddagen och fylla på matförrådet inför veckan. Jag gjorde inget utöver det vanliga på eftermiddagen/kvällen förutom att städa ett par lådor.
Nu kan jag tala om att dag 9 kunde jag äta allt utan att det smakade illa, bara eftersmaken som inte var så bra. Dag 11 smakade allt bra även efteråt :-)

Tisdagen den 3/1 dag 14:

Vi hade glömt av att det är röd dag på fredag så det blev en glad överraskning då Hansi berättade det för då får han en extra ledig dag :-)
Idag bar det av till IKEA på för att titta på ett skåp vi vill ha i köket som skafferi. Det verkade okej så det blir nog ett sådant en annan dag, inga inköp idag. 

Onsdagen den 4/1 dag 15:

Idag kom årets första snö, kan inte säga att jag gillar det, kom det inte till jul kan det hålla sig borta!
Höll mig inne i värmen fast det är kallt utan hår, speciellt i nacken så det blev att ha halsduk på sig!

  Torsdagen 5/1 dag 16:

 Var ute med återvinningen i dag men brrr vad kallt det var, -8 grader och blåst!
Började sätta mig med papper från försäkringsbolaget och fylla i dem, inte för jag lär få ut något men vill ändå försöka. Pappersifyllning är inte min grej, de ska ha så mycket uppgifter så jag blir tokig, plus intyg på både det ena och andra. Ringde försäkringskassan med för att få intyg därifrån, inte lätt det heller när man ska trycka in en siffra för att kopplas rätt och så fortsätter det. och när jag väl hamnat rätt så är det kötid på 20 minuter, suck.

Fredagen 6/1 dag 17:

Låg länge idag, inget som fick oss att skynda upp, vädret lockar inte heller , -5 grader och mulet!
Inget speciellt hände idag heller, allt gick sin gilla gång.

Lördagen den 7/1 dag 18:

Idag städade vi undan julen lite för tidigt enligt men mig det får gå. Nu ska vi bara ner till källaren med allt men det tar vi en annan dag. Har haft plastgran i flera är men nu åkte den i skräpet, kanske kan det bli en äkta gran nästa jul :-) 

Söndagen den 8/1 dag 19:

Vi åkte till IKEA och köpte skåpet vi skulle ha. Vi satte ihop allt utan dörrarna på eftermiddagen och bar in det till köket, det blev riktigt bra :-)


Måndagen den 9/1 dag 20:

 Provtagningsdag idag och jag fick sällskap både dit och hem av min kompis Susanne som också skulle till Sahlgrenska  men på läkarbesök. Skönt med sällskap då kan man skingra tankarna lite.

När Hansi kom hem förankrade han skåpet i väggen och vi satte dit dörren, så nöjd med det hela :-)


Tisdagen den 10/1 dag 21:

Jag började med att plocka in saker i det nya skåpet, nu blir det mer plats och mer överskådligt än i det andra lilla skåpet. 

Det ringde och det visade sig att Susanne stod nedanför balkongen med barngruppen, de ville bara vinka till mig. Uppskattade verkligen alla glada barn som vinkade och vill berätta saker, blir så glad av att se dem. Härligt initiativ Sussie :-)

Min dotter kom förbi och vi satt och prata tills det var dags för henne att hämta barnen.Härligt att få en stund med sin dotter, händer inte för ofta :-)

På kvällen var jag på bio tillsammans med min make, vi såg Star Wars, inte min favorit men ibland får man offra sig!

Imorgon är nästa behandling och det känns väldigt jobbigt och nervöst inför den, vill inte att det blir som sist :-(






 

 


Inga kommentarer: