fredag 30 december 2016

Lördagen den 24/12

Dag 5:

Så var den här, mysiga julafton med all sin stämning men snön lyste med sin närvaro istället var det grått och regnigt.

Från att dagen började sittande på en stol vid diskhon skalades potatis, en i taget, var tvungen att vila mellan varje, så orkeslös var jag, men ni som känner mig vet hur envis jag är så jag gav mig inte, alla potatisar till Jansson skalade jag även om det tog tid.

Bilen packades och vi hämtade min son vid 14 tiden för att sedan fara vidare till min syster i Mölndal.

Det blev en underbar jul med allt vad den ska innehålla, gemenskap, god mat, Kalle Anka, barnens förväntningar och glädje, julklappar, tomte, lekar mm

Till min stora glädje kunde jag äta en hel del av maten och det smakade bra, krafterna kom mer och mer och vid kvällens slut kändes det riktigt bra, stor förändring från morgonen :-)

Stort tack Ann-Sofie och Bernt för en härlig julafton som ni ordnat så fint. Tack alla för ni bidrog till stämningen och med godsaker, tack norska tomten som gav många goa skratt , tack för julklapparna och till sist tack för förståelsen att jag inte kunde vara så behjälplig.



Söndagen 25/12- fredagen den 30/12

Dag 6, 7, 8, 9 och 10:

Så följde några lugna dagar. Hansi är ledig och vi gjorde inte så mycket utöver de vanliga sysslorna. 

Min metallsmak försvinner mer och mer för varje dag. Det var någon som frågade mig hur länge den sitter i. De första 4 dagarna är värst, då är aptiten också sämre för det mesta smakar blää, speciellt  mjölkprodukter och söta saker, frukt och färska grönsaker går inte heller, det som smakar "bäst" är det som har sälta i sig. 5:e dagen börjar jag så smått kunna äta det mesta och aptiten ökar, det som smakar sött har jag fortfarande svårt för. Ska hålla koll när jag kan äta allt, har inte riktigt koll på det.

Barnvakt var vi ett par timmar då Jennie och Martin inte fick ihop sina arbetstider.

10:e dagen var det dags för provtagning på Sahlgrenska. Resten av dagen bestod av lite städning för imorgon är det Nyårsafton!

Har fått en hälsning från Hobbe och hans nuvarande matte Ewa. Han är lika pigg och stilig som vanligt, så glad att han fann ett tryggt hem hos henne :-)

Lördagen den 31/12

Dag 11:

Årets sista dag är här. Detta år hade ett bra första halvår men det sista har det bara hänt tråkigheter. Nu hoppas jag verkligen 2017 kommer bli ett bättre år!

Det blir ett lugnt  firande här hemma med bara en gäst.
En enklare trerätters ska vi äta, sedan blir det "Grevinnan och betjänten" och efter det Bingolotto.

Önskar alla ett gott slut och ett


 

Inga kommentarer: