lördag 10 december 2016

Måndagen den 5/12

Dag 6:

 Ringde på morgonen till min sköterska, telefonsvarare naturligtvis, hon ringde upp mig vid 14 tiden. Jag berättade hur dåligt jag mått och frågade om hon kunde kolla upp någon bättre illamåendemedicin åt mig, det fanns andra alternativ så det skulle hon fixa. Så var det det där med att skjuta fram behandlingen men precis som jag misstänkte så var det fullbokat i mellandagarna, däremot så kunde hon tidigarelägga mig en dag. Tacksam för en dag mer att hämta krafterna så tog jag emot det, en dag kanske låter löjligt men i det här fallet gör det mycket. Fick inte det bästa alternativen men det näst bästa, nu känns det lite lugnare, nu kommer jag kunna vara med på julafton även om jag kommer vara en trötter. 
Gick ut på en liten promenad idag runt husen här hemma, så skönt att komma ut och få inandas lite frisk luft, ljuvligt.

 Dag 7:

Mår lite bättre för var dag som går, metallsmaken sitter fortfarande i men inte så farligt. Idag passade vi på att åka och handla på förmiddagen, mindre med folk då, ska ju undvika stora folksamlingar för infektionsriskens skull. Lite jobbigt var det att gå runt där är fortfarande svag märker jag.

Dag 8:

Idag fick jag besök av min härliga kompis Lena :-) Så himla trevligt att få sitta och tjöta ett tag.  Fick ett så fint fat i betong i form av ett hjärta i fatet stod ett rosa blockljus och små glasstenar runt, hur kunde hon veta att jag letat efter ett fat till blockljus men inte hittat något jag gillat. Nu ska jag julpreparera fatet istället så får det rosa komma fram i vår. Tusen tack Lena en sådan toppen present! Ingen utevistelse idag, regnet bara öser ner, usch!



Dag 9:

Idag har vi roat oss med lite bakning till jul  Tekakor skulle det bli men det blev mer som som bullar men de får duga, finska julstjärnor blev det också.  Väldigt blåsigt väder idag så det blev en kort promenad till mattvätten väl där såg vi att vi skulle tvättat i måndags, det var bara att skriva upp en ny tid och gå hem igen.


Dag 10:

  Så var man tillbaka till Sahlgrenska igen för provtagning, inte så mycket folk som tur var, efter 20 minuter var jag färdig där. Vi åkte och handlade lite innan vi åkte hem. På kvällen kollade vi på finalen i idol!

 

 


Inga kommentarer: