lördag 17 december 2016

Lördagen den 10/12 och söndagen den11/1

Dag 11 och 12: 

Så försvann helgen i ett nafs och det är redan tredje advent. Vi gjorde finsk morotslåda och finsk kålrotslåda för att föra in lite nytt till julbordet. Tog en promenad i det milda vädret.

Hade besök på söndagen av Peter, klippte honom så att han är fin till Lucia :-D 

Annars hände det inte så mycket denna helg. Julkorten är skrivna, alla julklappar inköpta och så gott som inslagna. Lite bakning har jag kvar att göra, blir småkakor imorgon och i veckan ska jag göra halloncheesecake. Gäller att planera för efter nästa behandling kommer jag inte kunna göra något. 

Blir lite rastlös ibland, borde vara trött på dagarna men det är jag inte trots att jag sover dåligt på nätterna, somnar sent och vaknar tidigt och vaknar flera gånger under natten.

 

Måndagen den 12/12

Dag 13:

Blev lite kakbak idag, saffransdrömmar, havrekakor och bondkakor. 

Idag var vi iväg till tvättstugan igen för att tvätta mattorna. Datumet stämde så denna gången blev de tvättade :-) 

Min dotter kom på en liten visit på kvällen, alltid trevligt. Fick en Amaryllis på skaft, tack Jennie.

Väntar på kallelse till Angereds närhälsa för operationen av port-a-cathen, den dröjer verkligen!

 

Tisdagen den 13/12

Dag:14

Lucia idag och jag missar förskolans firande, blir så stolt när man ser dem stå där och sjunga efter mycket träning. Jag gick i alla fall och hälsade på dem senare på dagen och möttes av en massa kramar från både barn och kollegor, så himla mysig och då får man lite extra energi. 

Idag börjar det lossna lite hår, får se hur lång tid det tar innan jag behöver börja med peruken!

 

Onsdagen den 14/12

Dag: 15 

Tog en "slapparmorgon", då ringde de från onkologen! De hade en tid till operationen på fredag, kan du det frågade hon? Javisst men det är ju den dagen jag har provtagning sa jag. Du kan åka upp till Sahlgrenskas provtagning nu så skickar jag en remiss via datorn och sedan kan du komma upp till oss på onkologen och hämta duschsvampar. 

Sagt och gjort nu fick jag sätta fart, upp och duscha, klä sig mm sedan upp till sjukhuset. Väl där gick det ganska fort, inte så mycket folk. Upp till onkologen och hämta tvättsvampar och sedan hem igen.

Var väl hemma i en timma ungefär sedan var det dags att promenera ner till vårdcentralen för att ta influensasprutan.  Gick relativt fort

 där, ont gjorde det inte heller. Så var det bara att promenera tillbaka hem igen i det härliga vädret, sol och 1 minusgrad.

Torsdagen  15/12

Dag: 16

Nu är jag sur, j---a skit!!!!

Började dagen med att dusch med Descutan x 2, rena kläder på och Hansi bädda rent i sängen, allt enligt instruktion från sjukhuset.

Gjorde ett par halloncheesecake  på förmiddagen, hoppas de blir bra har aldrig gjort det förut.

Så väntade jag och väntade .... och väntade på att de skulle ringa från Angered så att jag skulle få tiden till imorgon. 

När klockan var närmare 15.30 (de stänger 16) så ringde jag växeln och blev kopplad ett par gånger innan jag hamnade rätt. Nä din operation är inställd de blev lite struligt här, jag ringde dig igår men du svarade inte sa hon. Det stämmer inte sa jag  för jag har alltid telefonen med mig och annars skulle det stå missat samtal. Ja vi hade något konstigt med telefonen här igår det var nog det svarade hon. Vad jag tror är att hon glömt ringa för annars ringer man väl fler gånger och svara jag inte så går telefonsvararen på och då kan man ju lämna ett meddelande. Så allt det jag gjorde i morse gjorde jag i onödan. Nu kommer jag inte få någon ny tid förrän tidigast 16/1-17 om det inte blir något återbud. Blev riktigt besviken, var ju inställd på detta och tyckte det var så bra att jag hann få det innan nästa behandling. Så nu får de krångel med kanylen igen på tisdag antar jag, suck :-(

Dagen slutade i alla fall med ett positivt besked, de ringde från Lernia, Hansi har fått jobb som truckförare på Volvo, 6 månader till att börja med :-)

Fredagen den 16/12

Dag: 17 

Oj nu börjar håret lossna rejält, efter hårtvätten i morse blev det som stora klumpar i  det som inte gick att reda ut. satte upp det med en hårklämma så länge.

På eftermiddagen tog vi en tur till Liseberg och julmarknaden tillsammans med Jonas, Peter, Jennie, Martin, Hugo och Axel. Jättemysigt var det att gå där och få lite julstämning med musik, all vacker belysning bodar och och puss under misteln :-) Mycket glädje får jag av att se Hugo och Axel när de de åker sina attraktioner, tittar på allt som finns att upptäcka och blir så glada när de vinner något som vi hade tur att göra :-) Efter 5 timmar i parken åkte vi hem nöjda och belåtna-.  

Väl hemma tog jag fram saxen och klippte av en stor del av håret!


 




Inga kommentarer: