fredag 3 februari 2017

Börjar närma sig nästa behandling!

Dag 18 lördagen den 28/1

Efter melodikrysset åkte vi iväg till Sisjön och tog en promenad runt den.
Härligt väder idag med men lite kyligare.



När promenaden var slut åkte vi och köpte en bukett blommor till min fd. svärmor som fyller 80 år imorgon.
Vi lämnade in buketten på restaurangen där de ska fira henne ikväll, hoppas hon blir överraskad och glad för blommorna.

Dag 19 söndagen den 29/1

Usch vilket väder det är idag, grått och mulet och snö som kom och gick men det var inga stora mängder.
En lugn och skön söndag som vi tillbringade inne.

Dag 20 måndagen den 30/1

Ny vecka där jag får börja med att åka till sjukhuset för provtagning.
Första gången de misslyckades att få blod, efter två försök hämtade sköterskan en kollega som lyckades direkt när hon försökte, vilken tur :-)

Dags att börja tänka på medicinering igen, idag var det allergitablett som skulle tas.

Dag 21 tisdagen den 31/1

Idag var jag med min syster Ann-Sofie på banken för att fixa de sista pappren efter mamma.
Tog en tur till affären för att handla lite mat innan vi åkte hem, så himla sugen på en räksallad så det fick det bli  till lunch.
Hansi är hemma från jobbet idag då han är förkyld och hostig, jag har klarat mig, är bara lite snuvig bara.
Tog kortisontabletter på kvällen innan jag lade mig, allergitabletten tog jag på morgonen.
Har lite ångest för morgondagen  och veckan som kommer men jag är samtidigt väldigt glad att det finns så bra medicin att få och personalen är så tillmötesgående och gulliga.

Dag 1 onsdagen den 1/2

Ny dag och ny månad och allt börjar om från början igen.
Börjar bli lite tjatigt det här men det går framåt.
Vaknade ett par gånger under natten av värmeslag, måste vara kortisonet som gör det.
Gick upp strax efter 5 då jag inte kunde somna om efter min mans väckarklocka hade ringt.
Kortison och allergimedicin är tagen innan frukost.

 Fick sällskap på bussen av min vän Susanne som också skulle upp till Sahlgrenska. Hon följde med mig en lite stund till min avdelning då hon inte skulle var hos sin läkare förrän 9.30. (jag har tid 9.00).  Skönt med lite sällskap då man kan prata bort en stund.

Sköterskan fick in nålen efter andra försöket sedan var det bara att börja med behandling nummer 4, sedan är det bar två kvar, det börjar gå åt rätt håll :-)

Blev så himla glad idag för allt gick bra och jag fick ingen allergisk reaktion alls.
Var klar 15.45 och Hansi kom och hämtade mig 16.15.

Så här ser ett dagligt protokoll för behandlingen ut.


Dag 2 torsdagen den 2/2

Lite jobbig natt genom att jag vaknade lite då och då av att jag blir varm.
Sedan har jag de vanliga blossande kinderna och lite stickningar i fingrarna.
Dagen gick sin gilla gång, mår sådär, har lite svårt att äta, trött och frusen så det blev soffan som höll mig sällskap idag.

En bild på en del av min frukost.


Dag 3 fredagen den 3/2 

Åter en ny dag och det är fredag till mångas glädje.

Idag är det min underbara dotters födelsedag så ett stort grattis till henne!

Lär inte hända så mycket mer än  se på tv, hoppas jag mår bättre imorgon :-)

Ha en underbar helg alla! Kramar




Inga kommentarer: