lördag 25 februari 2017

Näst sista gången!

Dag 18 lördagen den 18/2

Idag åkte vi iväg på en liten shoppingrunda för att hitta någon present till lilleman som snart fyller 4 år! Jag hittade ingen men det blev en tröja till Hansi :-)

Vi köpte årets första semla som vi mumsade på hemma till fikat.

På kvällen titta vi på tredje delen i melodifestivalen.
Ingen låt jag fastnade för, alla var ganska intetsägande.



Dag 19 söndagen den 19/2

Full rulle idag för vi fick besök av familjen Persson, härligt.
Jag fick så fina alster av Hugo och Axel.




Vi bokade in en resa till Legoland i maj, ska bli kul, har inte varit där någon gång.
Vi kommer övernatta 2 nätter på en camping.
Något att se fram emot tillsammans med Jennie, Martin, Hugo och Axel.


Kan tipsa alla er med barn om att det finns ett barnkort som man kan skaffa, ett per familj, kostar 30 kronor/år. Det ger rabatter på en massa olika saker, t.ex.. ett gratis inträde för ett barn på Legoland som kostar över 400 danska kronor annars.
Gå in på www.barnsemester.se så kan ni kolla in själva.

Även en av veckorna på semestern är bokade, då bär det av till Finland för att hälsa på Hansis mamma. I Finland har jag inte heller varit förut, finns säkert mycket vackert att se där :-)



Dag 20 måndagen den 20/2

Två dagar innan behandling vilket innebär en tur upp till Sahlgrenska för provtagning.

Därefter åkte vi vidare till läkarhuset i Mölndal för att ta vår 4:e TBE vaccination.

Blir ingen promenad idag för regnet öser ner så det blir till att hålla sig inne.

Dag 21 tisdagen den 21/2

Underbart väder idag så jag tog en promenad och en tur förbi förskolan för att lämna ett block. Stannade en stund och jobbade lite vid datorn med kvittering och foton.

Nu har vi bokat en vecka till på semestern, det blir ett hus vid Mellbystrand, 350 meter från stranden, bara att hoppas på bra väder. Nackdelen här i Sverige så svårt med vädret men blir det regn hela veckan får man göra det bästa av det ändå.




Dag 1 onsdagen den 22/2

Åter tillbaka till Sahlgrenska för min 5:e behandling, den näst sista!

Idag var Hansi med en stund på förmiddagen, alltid skönt med lite sällskap.

Det hade lite svårt att koppla in mig idag men efter tredje försöket lyckades det.

Allt gick bra tills jag fick min andra cytostatika då jag efter en stund började hosta och det kliade i halsen, det satte sig på luftrören så det blev lite svårare att andas, ungefär som för en astmatiker.

Sköterskan tryckte på  larmnappen och vips så var det hur många sköterskor som helst bredvid mig, måste säga att de är effektiva.

Jag fick en adrenalinspruta och full dos av kortison, de stängde av apparaten, så var det bara att vänta.
Efter 45 minuter hade det lagt sig och de satte på droppet igen. Resterande gick in utan problem och vid 16.30 var jag färdig för att gå därifrån, sist som vanligt!



Tur att det bara är en gång kvar, börjar på påfrestande med dessa allergiska reaktioner.

Dag 2 torsdagen den 23/2

 Så var jag tillbaka på Sahlgrenska igen men denna gång för att prova ut en ny peruk, en kort frisyr.

Lite ovant men hittade ändå en jag tyckte om.
Det var frisörens tips att jag skulle ta en kort för då blir det inte så drastisk skillnad när väl mitt egna hår växer ut, mycket bra tänkt :-)

Sköterskan ringde om min sjukskrivning.
Läkaren ville förlänga min heltidssjukskrivning med en vecka för att hon ska hinna få resultatet från datortomografin och efter det blir det 25% tre i veckor, 50% i tre och till sist 75% i tre veckor-
Det blir nog bra :-)



 Dag 3 fredagen den 24/2

Hoppas de här första dagarna går fort. Jobbigt att inte kunna äta gott  eller orka göra något.
Solen skiner så härligt där ute men jag orkar bara tillbringa tiden i soffan.
Hansi fick åka och handla själv idag.

Försöker äta lite även om det inte smakar så bra.

Ha en trevlig helg alla och njut av det fina vädret ni som kan!

Kramar




Inga kommentarer: