fredag 3 mars 2017

Orkeslös helg

Dag 4 lördagen den 25/2, dag 5 söndagen den 26/2

Jobbig och orkeslös helg. Benen värker och med armarna orkar jag knappt göra något de är helt kraftlösa. Så fort jag försöker minsta lilla så får jag ge upp igen :-(
Det är svårt att komma på vad jag vill ha att äta men det är bara att tänka att det blir bättre dag för dag.

Hansi tar hand om mig på ett underbart sätt och ser till att jag har det så bra som möjligt, kan inte vara lätt att stå vid sidan om. Tack underbara make <3 br="">

Helgen blev som vanligt så här dagarna efter behandling "soffsittardager" och en längtan efter att de här jobbiga dagarna snart är över.

Får tänka som Freddie Wadling skriver i sin låt "Nu lyfter vi från marken"

Det kunde vara värre, kan alltid vara värre 
Tänk på det 
Om det är svårt, kan det alltid bliva bättre
Tänk på det

Dag 6 måndagen den 27/2

Så har ännu en jobbig dag gjort sitt.

Tvättade lite men det var allt jag klarade av med den lilla kraft jag har.

Tänkte att vi kunde ta en tur till Ikea men det fick jag lägga ner, får se om morgondagen är bättre.

Dag 7 tisdagen den 28/2

Hoppas alla som vill och kan får sin semla idag på Semledagen :-)

Idag känns det lite bättre och jag har till och med städat lite :-)
Lite varje dag så ska det nog vara avklarat till helgen.

Vi åkte till Ikea när Hansi kom hem, inte mycket folk så passade på att äta middag där.
 Fick köpt lampskärmen vi skulle ha samt en kudde :-)

Dag 8 onsdagen den 1/3

Mår ännu ett steg bättre :-)
Fortsatte lite med städningen.

Glädjande så kom Jonas på besök på kvällen och gjorde tillvaron lite roligare :-)
 

Dag 9 torsdagen den 2/3

Så har en dag till gått och så mycket mer har inte hänt.

Klar med veckans städning så jag får vara nöjd med det.


Dag 10 fredagen den 3/3

Provtagningsdag, inte så lång kö var hemma efter en timma.

Köpte med mig en sallad till lunch och lite gott till kaffet.

När Hansi kom hem fika vi först sedan åkte vi till Maxi och veckohandlade.
Träffade både syster och en kollega där :-D

Händer inte så mycket mer än att jag vill önska er alla en riktig  trevlig helg!

Kramar





2 kommentarer:

Anonym sa...

Anette vad du kämpar, det är nog inte så många som verkligen inser detta, mig inclusive, jag hoppas av mitt hjärta att det går åt bättre tider, känner ingen som har kämpat som du i din tredje omgång cancer Eva-Lena G

Anette sa...

Tack Eva-Lena, inte så mycket att välja på än att kämpa men visst känns det extra jobbigt när jag fått det för tredje gången. Tänker på dig också som kämpar med ditt. Tack för din omtanke. Kram