fredag 10 mars 2017

Så är vi inne i mars månad!

Dag 11 lördagen den 4/3

 Vi startade naturligtvis lördagen som vanligt med melodikrysset.

Åkte sedan till Jennie och lämnade tårtfat.

Därefter åkte vi ner till Onsala, först till bageriet i Gottskär och köpte lite fika sedan till en heminredningsbutik som en av mina systrar tipsat om.
Handlade en present till min sköterska som hon ska få nu när jag gör min sista behandling.
Älskar sådana affärer det är ju min dröm att kunna driva en, tur att man kan drömma i alla fall.

Vi körde en sväng till min syster i Mölndal som bjudit in oss på en fika.

Så var det bara att åka hem efter det, jag skulle ju göra centerbollar till kalaset och Jonas hade jag bjudit in på en tacokväll.
Han kom trots att han fick genomlida andra chansen i mello :-)

Dag 12 söndagen den 5/3

Så var det kalasdags.
Yngsta barnbarnet Axel ska fylla 4 år (på tisdag är det hans födelsedag) och det firar vi idag.
Vi kom ett par timmar innan övriga gäster så vi kunde hjälpa till.
Fick god pastasallad och jättegod tårta.
Härligt att se hur mycket Axel har utvecklats på ett år.
Språket har bara exploderat och han är inte tyst många minuter.
Hela han sprudlade ända fram till läggdags, en sådan energi!
Vi stannade och hjälpte dem med städning av lokalen och avslutade det hela med thaimat hemma hos Jennie och Martin.

Tror att det var en liten kille som somnade denna kväll väldigt trött, glad och nöjd med dagen.

 Underbart att se glädjen när han öppnade paket. Tror Bamse är en favorit :-)

Vilket väder det det blev på eftermiddagen, snö och blåst.
När vi kom till bilen för att åka hem var det bara att skrapa rutor och sopa bort en massa snö, usch!

Dag 13 måndagen den 6/3

Ny vecka och sen arbetsvecka för Hansi.
Själv börjar en vecka som jag kan njuta av, inga sjukhusbesök, mer energi och ork och ingen äckelsmak men hungrig alldeles för ofta.

Nu längtar jag efter sol och värme men den lyser med sin frånvaro, ute är det grått, trist och kallt :-(

Dag 14 tisdagen den 7/3

Vad är det för en dag, det är ingen vanlig dag för det är Axels födelsedag, hurra hurra hurra!
För 4 år sedan föddes du då var du så här liten.


Dag 15 onsdagen den 8/3

De här dagarna har gått fort trots att det är lite tråkigt med ensamma eftermiddagar och kvällar och det dåliga vädret gör det inte bättre.

Började rensa i garderoben för att slänga slitna kläder och sådant jag inte använder längre.

Dag 16 torsdagen den 9/3

Idag blev det att åka och handla lite mat igen.
Trökväder idag med hoppas de har rätt att solen ska lysa imorgon känns som det skulle behövas.

Dag 17 fredagen den 10/3

Jaaa idag lyser solen precis som de lovat :-)

Vi tog en härlig promenad i Slottskogen, det var underbart, känns som våren är på väg!
Snälla vädergudar ingen mer snö och kyla nu tack och håll gärna regnet borta ett tag med.

Vi avslutade promenaden med att äta lunch på Villa Belparc.
Vilken härlig förmiddag det varit och när Hansi gått till jobbet tog jag en sväng om med dammsugaren, till och med det kändes lätt idag, tänk vad lite sol och värme kan göra :-)


Blir att ha fredagsmys för mig själv idag.
Ett av mina favorit program börjar idag "Let`s dance", så det är alltid något .



Inga kommentarer: