fredag 19 maj 2017

Legoland!

Lördagen den 13/5

Vi kom fram till stugan vid 00.30 tiden.
Det var svårt att somna och jag vaknade tidigt så det blev inte mycket sömn för någon av oss denna natt, men vad gör väl det när vi hade en dag i Legoland att se fram emot.

Klockan 10 öppnade parken och vi var där då.
Tur med vädret hade vi, soligt och lite molnigt emellanåt 

 
.
En mycket trevlig park som hade en hel del att erbjuda.
Lätt att hitta ställen att sitta på och toaletter fanns det gott om.

Vi var där i lite över 7 timmar, barnen hade kul men i slutet började de bli trötta och vi med.
Värkte lite i fötterna när vi lämnade stället men dagen har varit helt suverän.

När vi kom till bilen började regna, tala om tur!
Vi åkte till campingen och väl där var det dags för lite grillat.
Hansi och Martin stod för den biten medans Jennie och jag fixa tillbehör och dukning.
Kvällen var ljummen och bjöd på skönt promenadväder.

Vi avslutade med att titta på Eurovision song contest. 
Vi tittade inte på röstningen det var vi för trötta för och tur var väl det för vi blev så besvikna över vilken låt som vann!

Söndagen den 14/5

Bättre med sömn denna natt och jag var den som vaknade först.
Efter vi städat stugan åkte vi åter till Legoland, idag blev det 6 timmar där.
Vädret lika bra idag vilket vi var tacksamma för och vi hade lika trevligt..



Vid 16.30 tiden var det dags att åka till färjan, tog ca 3 timmar..
På vägen dit började regna lite igen, vi hade verkligen vädergudarna med oss på denna resan.

Färjan gick 20.15, det gick bra på färjan både på hit och hemvägen, inte allt för segt :-)
Hemma igen vid midnatt.

Måndagen den 15/5: Började sent idag och även Hansi så vi kunde ha en lugn morgon och även       packa upp.

Tisdagen den 16/5: Var med Hansi till tandläkaren på morgonen, han opererade bort ett par rötter på en hörntand.

Onsdagen den 17/5: Först jobb och på kvällen kom min son och höll mig sällskap :-)

Torsdagen den 18/5: Idag är det Förskolans dag och det firar vi med vimplar och med Bamseloppet.
Härligt att se alla barnen med all den vilja och glädje de har :-)
Vädret är strålande, över 20 grader och det blåste ljumma vindar.
Väl hemma började jag lägga lite av golvet på balkongen men det blev för varm så jag fick lägga ner det.

Fredagen den 19/5: Jobbade eftermiddagen, soligt och varmt.
När jag kom hem igen fortsatte jag med golvet och insåg att det saknas en platta, typiskt :-(
Jonas kom på en snabb visit, jag strök hans skjorta, han ska på fest imorgon,
Nu blir det en kväll framför tv:n alldeles för mig själv.

Önskar alla en riktigt trevlig helg!
Och alla ni som ska springa Göteborgsvarvet imorgon önskar jag ett stort lycka till!
Soliga kramar!






Inga kommentarer: