fredag 5 maj 2017

Vi går in i maj månad!

Lördagen den 30/4

Det blev till att handla lite mat och sedan forslade vi bort den gamla tvättmaskinen.

På eftermiddagen åkte vi åter till Partille.
Vi blev bjudna på god mat och sedan gav sig min dotter iväg ut för att fira en kompis födelsedag. 
Mannen i huset är ute på hemvärnsövning.

Vi mös med barnen som fick vara uppe lite extra länge idag och unnade oss både
  godis och snacks :-)


Söndagen den 31/4 Valborgsmässoafton

Somnade vid 2 inatt och vaknade 7 så det blev inte så mycket sömn.

Idag var vi bjudna till Ljungskile av min vän Ann och hennes man Håkan för att tillbringa en dag på deras lantställe. 
Dagen bjöd på underbart väder men lite småkyligt när solen gick i moln.
Vi promenerade, åt supergott grillat kött med en massa smaskiga tillbehör, fikade och spelade ett kortspel som heter Dot.
Spelet var riktigt kul, ska beställa ett, hoppas vi kommer ihåg reglerna bara för det var en hel del att hålla reda på. 
 Stort tack Ann och Håkan för en jättemysig dag vid er fina stuga :-) 


 Måndagen den 1/5
  
Ny månad och denna dag bjöd också på fint väder.
Vi packade en matsäck och gav oss iväg mot Mellbystrand
Vi kollade in stället som vi ska hyra en vecka i sommar, kan nog bli riktigt trevligt där bara vädret visar sig från sin bästa sida. 
En promenad blev det längs den långa fina stranden.
Det var tyvärr för blåsigt för att sitta vid stranden och fika så vi fick leta upp en plats som gav mer lä.

Vi tog en tur ner till Båstad och kolla lite där sedan blev det även en snabb tur i Halmstad innan vi åkte vidare till Björkäng för att äta middag.
Hansi visade mig vart Per Gessle bor, man såg inte så mycket av huset det var en hög mur och staket runt, men fint låg det alldeles vid havet.





 




















Tisdagen den 2/5

Grattis säger jag till min svåger Håkan på hans födelsedag :-)

Så var det dags att höja arbetstiden till 50% får se hur det känns efter veckans slut.

Vädret var fint idag med, det är en del av mitt yrkes fördelar att man kan njuta av det när jag arbetar.

Lugn eftermiddag, tvättade bara lite

Onsdagen den 3/5

Fick en vacker bukett av min man på vår bröllopsdag, 30 röda rosor, 10 för varje år!  

 
 Idag är det min födelsedag, fyller 25 i år med, tycks ha stannat i den åldern ;-)

Fick parfym av Hansi och till min stora lycka en kamera då min andra gick sönder för ett par år sedan, perfekt nu när vi ska ut och resa lite.
Jag började inte jobba förrän 12.30 och Hansi börjar 15.30 så vi åkte till Frölunda torg för att uträtta lite ärenden.
Vi avslutade med att fira min och vår dag med en fika på David Bagare. 
Tack kära make för en mysig förmiddag, älskar dig, hoppas vi får många år tillsammans!



Sedan var det dags att jobba 4 timmar.
Även där blev jag firad och fick två fina begonior, tack Ann och Susanne.
De passade så fint i vårt köksfönster.


Min son väntade på mig när jag kom hem med en stor vacker rosenbukett och en bukett Lövkoja från Peter, stort tack för blommorna, ni vet vad jag gillar :-).



 Min dotter hämtade oss vid 18 tiden då det bar iväg till restaurang Pinchos.
Har aldrig varit på denna app-restaurang förut men den var riktigt mysig och allt serverades med smårätter, så gulligt och gott.
Stort tack mina underbara barn för en riktigt trevlig födelsedag, ni är underbara, älskar er!



Det blev en intensiv men rolig dag, så nöjd. 
Var helt slut i kroppen, den värkte en hel del, det blev soffan och sedan sängen när jag väl var hemma.

Torsdagen den 4/5
  
Lugnare dag idag.
Först arbete och sedan bara hem och ta det lugnt.

Har skaffat ny peruk, tror den kommer göra succé, hihi.



Fredagen den 5/5

Ännu en dag med fint väder.
Arbete på förmiddagen.
Läkaren ringde idag och berättade att de fått svar från ultraljudsundersökningen och att inte såg några förändringar på levern så nu kan jag pusta ut  ett tag :-)

  Det blev en lugn dag/kväll hemma för mig själv




Inga kommentarer: