lördag 29 april 2017

Var är värmen?

Lördagen den 22/4 

Det blev en fin dag fast det blåste en hel del.
Liseberg öppnar för säsongen men det lär nog vara en hel del folk där idag så det skippar vi.

Vi tog en tur till Vänga kvarn för att hitta på något att göra
Kvarnen ligger ca. 2 mil norr om Borås.
Vi tog först en fika, gott hembakat har de där, mums.
En promenad blev det längs ån och stigen som går där kallas kärleksstigen.
Det blåste väldigt kallt, skulle haft vinterjackan på mig men den hängde hemma i garderoben. 





Söndagen den 23/4

Fick ett sms från min dotter om att Hugo skulle springa en hinderbana i Kviberg.
Ville vi komma och titta, klart vi ville!!!!
Det fick oss från att morgonslappa till att sätta fart på benen!

Vi hämtade  Jonas och Peter och åkte iväg så fort vi kunde.
Vi var framme 5 minuter innan start, puh vi hann :-) 
 Det mesta av banan låg inne på arenan och i slutet skulle barnen förbi Gladiatorerna innan de kom i mål.
Farmor, farfar och kusinerna var också där och hejade på :-)

Hugo klarade av banan galant, snabb som en liten vessla och bra på att finta sista Gladiatorn.
Han såg så stolt ut när han visade upp sitt diplom med all rätt.
Efter det gick barnen till hoppborgar och lite annat som fanns där och gjorde av med ännu mer energi.

Vi åkte hem och Jonas följde med oss och vi åt lunch tillsammans, kollade lite film och avslutade med frågesport innan han skulle hem och kolla på fotboll.

Vädret idag har varit soligt och härligt, ingen blåst. 






Måndagen den 24/4

Satte på en maskin tvätt på morgonen, hann ju det eftersom jag inte börjar förrän 10.00.

När jag satt i soffan hörde jag plötsligt en hög smäll, flög upp och började titta runt vad det kunde vara. 
När jag öppnade dörren till toan så luktade det bränt, jag skynda mig att stänga av ström och vatten till maskinen.
När det gått ett tag öppnade jag luckan till vår toppmatade maskin och såg att luckan till trumman öppnat sig och lakanen satt fast förutom ett påslakan och ett örngott.
Fanns inget jag kunde göra mer just då utan jag gick iväg till jobbet.

När Hansi kom hem fick han bända upp luckan för att få löst lakanen.
Ett påslakan fick en liten reva som går att laga, underlakanet klarade sig helt och ett örngott vara bara att slänga likaså maskinen, inget att göra något åt, det blir till att köpa en ny!

 Tisdagen den 25/4

På eftermiddagen hämtade vi Jonas som följde med oss till Media Markt.
Där köpte vi en ny maskin, blev likadant märke som vi hade på den förra.

Jonas var med som bärhjälp och som tack fick han stanna på middag ;-) 

Onsdagen den 26/4

Jobbade först mina två timmar sedan tog jag bussen upp till Sahlgrenska.
Vad paff jag blev när chauffören åkte förbi hållplatsen trots att jag tryckt på stoppknappen.
Tur jag hade gott om tid och att det var fint väder, fick mig en liten promenad så det gjorde inget.

Allt som allt tog hela besöket en timma och tio minuter.
Ont det gör när de trycker så hårt men det måste väl göra det för att se, jag är ändå rätt smärttålig som tur är.
.
Vad de kom fram till får jag veta om cirka två veckor då ska min läkare ringa och berätta.  

Torsdagen den 27/4

Grattis på födelsedagen min goa vän Lena Lindqvist :-)

Efter jobbet gick jag hem och bakade en kaka som jag ska ha med mig till jobbet imorgon ( Jonas det blev en Davidskaka).
Jag städade lite och lagade fiskpudding till middag, var en evighet sedan jag åt det.

Efter middagen kopplade Hansi in den nya maskinen och vi provkörde en tvätt, det verkar fungera.
Tur jag har en händig man :-)



Fredagen den 28/4

Så var det redan fredag och mina tre arbetsveckor  på 25% är slut, på tisdag går jag upp till 50%.
Kakan blev uppskattad  av både Hansi och mina kollegor.

När Hansi kom hem åkte vi iväg till Partille för att hämta Axel på förskolan och Hugo på fritids.
Vi hamnar mitt i rusningstrafik och långa köer så det tar sin tid att komma dit.

Regnar gjorde det också men barnen var glada ändå för då får de använda sina paraplyer.

Vi lagade mat och åt tillsammans sedan kom Jennie hem.

Önskar alla en

 

Inga kommentarer: