fredag 14 april 2017

Nu börjar livet igen!

Lördagen den 8/4-Söndagen den 9/4

Helgen bestod av en liten utflykt och promenad.
Söndagen passade jag barnbarnen medans de andra hämtade en nyinköpt säng.
Nu kommer Jennie och Martin sova gott förhoppningsvis.
Vi stannade kvar en stund och blev bjudna på tårta för att fira Martin som fyllt år!

Måndagen den 10/4-fredagen den 14/4

Nu har jag jobbat 2 timmar per dag och det har varit härligt att komma igång igen.
Det har ändå känts i kroppen fast det bara varit två timmar men jag har ju gjort en del annat också. Jag har bakat lite denna veckan, dumlekakor och rosenbröd till påskafton, äggmuffins till förskolan, de innehåller inget socker eller mjöl. Barnen åt dem med blandade känslor, en del tyckte om dem, vissa gillade inte dem och ett par av dem vågade inte ens smaka!

 Lite handling, tvätt och städning har det också blivit.




Fick vackra rosor av min man, tack älskling.

Måndagen fyllde min syster Marie år, grattis igen kära syster.
Idag fredag fyller Sofie år, grattis till dig med.

Släkten utökades även idag, min äldsta syster blev farmor  igen!
Stort grattis Nicklas och Mikaela till den nya familjemedlemmen och jag önskar er all lycka till med er familj och ert nya boende.

Har fått tid till ultraljud, blir onsdagen den 26/4, skönt att få det gjort.
Fick även svar på mammografin som inte visade några tecken på cancer :-)
 

Vädret har väl varit lite sisådär denna veckan, åska, blixtrar, regn, blåst, mulet och idag lyser solen :-)

Nu avslutar jag det hela med att jag och Hansi önskar er en riktigt Glad Påsk.
Ta vara på varandra och njut av ledigheten (om ni nu har det), god mat och dryck.



Inga kommentarer: