fredag 21 april 2017

Påsk!

 Lördagen den 15/4

När jag vaknade mådde jag sisådär, snuvig, feber, öm i kroppen och lite raslig i halsen.
Det är väl så är när immunförsvaret är dålig och jag har vistats i barngrupp några dagar, men värre var det inte än att det gick att lösa med Ipren, vila mellan göromålen och mycket hjälp från Hansi.
 På eftermiddagen kom våra gäster och vi firade en trevlig påskafton ihop.
Vi målade ägg, åt god påskbuffé, fikade och barnen fick naturligtvis leta efter sina påskägg, de dekorerade också påsktårtan med all sin kreativitet :-)

Vi fick så vackra blommor, godis, vin, lotter av våra gäster, helt otroligt!
Lägger ut lite bilder här från vår påskafton :-)

















Söndagen den 16/4

Mår lite bättre idag :-) 
Gör en liten titt runt i lägenheten och tänker, har det varit fest eller? 
Haha skämt åsido det är väl så här det ska se ut efter en trevlig påskafton.

Vi var bara hemma idag och tog det lugnt, plocka undan, diskade och lite annat smått o gott.
Inget kul väder, det kom till och med snö så lite vitt blev det på marken.


Min yngsta syster fyller år så jag säger grattis till henne :-)

Måndagen den 17/4

Så var det redan sista ledighetsdagen under påsken!

Trist väder idag med men vi åkte ändå ut på en tur för att komma från väggarna en stund. 
Vi åkte till Mollösund och tog en promenad där.
Huset på fotot är det farmor och farfar ägde, där vistades jag ibland som liten.
 När vi kom hem igen tittade solen fram, typiskt.







Tisdagen den 18/4-fredagen den 21/4 

Veckan gick sin gilla gång, hände inte så mycket,
jag jobbade mina två timmar per dag.

Nu önskar jag er alla en





Inga kommentarer: