fredag 7 april 2017

April!

Lördagen den 1/4

Vaknar tidigt, blev ca 3 timmars sömn, för mycket tankar som snurrar runt.

Var på bio idag och såg "Skönheten och odjuret"
Den var jättebra och lik originalet, 2 timmar har aldrig gått så fort.
Kan rekommenderas speciellt för er som sett den tecknade :-)



Så var det dags för sprutorna på kvällen, tog båda själv och det gick riktigt bra.
Det gjorde mycket ondare förra gången då jag tog dem i låret, kanske fördel att ha extra mycket fläsk på magen, det är där jag tar dem nu :-)


Söndagen den 2/4

Sov gott inatt och låg kvar länge i sängen, så skönt.

Idag fyller Hobbe 13 år, jag vet att han har det så bra där uppe i Nusnäs hos Ewa och han blir säkert firad. Räknar man hundår är han en pensionär, enligt en tabell jag kollat på så blir han 68 år  :-) 


På eftermiddagen kvällen var vi barnvakt :-)
Vi gjorde pizza, spelade kort, lite basket blev det och en stund vid telefonen och spelen där.
Hade med ett Pokemonalbum till Hugo så vi satte in hans kort där.

Måndagen den 3/4

Nu går jag in på min sista sjukskrivningsvecka, tiden har gått fort måste jag säga.
Hansi var till tandläkaren på morgonen.
Under tiden tog jag en promenad och mötte upp honom när han var klar.
Vi åkte iväg och uträttade några ärenden innan vi åkte hem.

Det började klarna upp på dagen och solen tittade fram.

Tisdagen den 4/4

Så var det dags för återbesök hos läkaren klockan 10.00.
Det blev jobbigare än jag trott, skönt att Hansi var med.

Det första hon sa var att jag kommer att få ta sprutor livet ut, minskat till en spruta om dagen och ett annat märke, Innohep, §#;§¤#%&; ... skit också!
Min blodpropp är 2 cm stor vilket inte säger mig något.
Jag kan inte få tabletter eftersom jag gått genom så många cellgiftsbehandlingar, det finns risk att få inre blödningar då.

Det andra var att hon sa att jag har kronisk cancer vilket innebär att jag kan få återfall om ett par år, eller flera eller om jag har riktigt riktigt tur inte alls.
Hon sa också att de sett något mörkt på levern på röntgen men den låg inkapslad så det var inget att bry sig om.
Där gav jag mig inte utan förklarade att för mig är det jobbigt när jag hör det och vill ha mer koll så hon skulle fråga sina kollegor om jag kunde få en ny röntgen om ett tag.
Får jag inte det får jag tjata mig till det annars blir jag tokig.

Den förstorade mjälten hade minskat lite, hon kunde inte förklara varför den är förstorad bara att vi är olika!!!!
Skall på återbesök om ett halvår om inget annat tillstöter, i tre år kommer jag gå med ett halvår emellan sedan en gång om året i två år om allt är som det ska.

Det var ett psykiskt jobbigt besök, kommer alltid bära med mig en oro.
 Jag vet också att nu när behandlingarna är över kommer en jobbig tid för nu släpper allt, när jag varit under behandling lever jag som i en bubbla och jag lever efter ett visst schema, jag träffar även andra i samma situation och sköterskor som är förstående, kunniga och stöttande, nu lämnas jag själv till att bearbeta allt.
Nu ska jag återgå till ett vanligt liv, få tillbaka krafterna och så småningom håret vilket tar många månader.

Efter besöket hämtade jag ut mina sprutor (30 st) på apoteket, blev 1300 kronor fattigare!

Innan vi åkte hem tog vi en promenad i Slottskogen, lite kyligt men det var skönt skingra tankarna en stund.


Onsdagen den 5/4

Iväg idag igen, denna gången på mammografi som ligger på Mölndalsvägen.
Det gick fort där och vi åkte vidare till Allum för att fixa en sak.
 Vem stöter vi inte på där om inte Jennie och Martin.
Det är Martins födelsedag idag och jag vet att Jennie har hittat på en överraskning till honom!
Grattis på 35-års dagen kära svärson!
Jag hoppas ni hade ett par underbara dagar på spa i Varberg :-)

Torsdagen den 6/4

Dags att veckohandla mat.
Peter var med och efter handlingen klippte jag honom!

Läkaren ringde till mig och berätta att hon pratat med sina kollegor och de tyckte inte det var någon fara med det de hade sett på lever och därmed fanns det ingen anledning till en ny röntgen!
Det kändes ändå bra att min läkare känt av min oro och hon sa att hon sett till att jag ska få ett kontrastultraljud istället, hon sa också att man ser det tydligare där.
Känns lugnade sa jag till henne och tackade för det, hon sa att det känns även lugnare för dem om jag gör ultraljudet.
Inom en månad blir jag kallad och därefter får läkaren svaret efter två veckor.
Är så tacksam att hon tog min oro på allvar,

Fredagen den 7/4

Tjuvstartar med att börja jobba idag :-)
De har planering på min avdelning på förskolan och jag är med ett par timmar för att åter fixa beställningar och foton.
Det var krångel sist men idag gick det ganska bra.

Hansi hämtade mig vid förskolan och vi åkte till Frölunda torg, hade tid på synoptik 11.30 för årlig kontroll av linserna.
Snart känns det som jag är checkad uppifrån och ner, nästan i alla fall :-)

Innan  vi åkte hem åt vi lunch på Jensens.
Smakade gott och vi fick fira att Hansi har fast anställning från och med måndag, någon glädje i allt det jobbiga :-D


önskar er alla  en underbar helg!




Inga kommentarer: