torsdag 22 juni 2017

Härligt väder!

Lördagen den 17/6: 
Vi hämtade Jonas och Peter och gav oss iväg mot Kungälv där vi besökte kexfabriken och systemet, vi fortsatte sedan mot Ytterby där vi handlade de matvaror vi behövde.

Slutmålet var även denna helg Lilla Askerön, underbart ställe ni har där kära syster :-)
Vädret visade sig från sin bästa sida och jag fick även lite solbränna.

På eftermiddagen dök Jennie & co upp.
Det blev grillning, bocciaspel mm, en jättetrevlig och mysig eftermiddag/kväll.








Söndagen den 18/6:
Vaknade till ännu en solig dag.
Frukost ute är vi inte bortskämda med, helt underbart.
Vi njöt av vädret och Hansi var redig och klippte gräset.
Synd med dessa härliga helger är att de tar slut så fort.





Måndagen den 19/6:
En helt vanlig arbetsdag med soligt väder.
På kvällen bjöd chefen på middag på Jungman Jansson.
Det blev en god grillbuffè och lite sång innan vi avslutade det hela.


 Tisdagen den 20/6:
Idag var det en lååååång arbetsdag, började 6.00 och slutade 18.30!
Fortfarande vackert väder :-)

Onsdagen den 21/6: 
På jobbet hade vi lite midsommarfirande tillsammans med barnen i det fina vädret.
Vi gjorde kransar i papper, dansade runt stången och åt en god midsommarlunch.
Jobbade till 17.30 idag så det blev inte så mycket mer än att äta middag när jag kom hem, packa lite för helgens vistelse och sedan en stunds avkoppling framför tv:n.

Torsdagen den 22/6:
Tänk idag fyller min "lilla" prins 7 år, grattis älskade Hugo.
Ringde till honom på morgonen och gratulera, han hade blivit firad med sång och paket tidigt på morgonen.



Vädret är inte lika fint idag, grått och mulet.
När jag kom hem tog vi vår packning och bar ner till bilen.
Vi åkte och handla mat.
Det tog lite längre tid att åka idag för det var mycket trafik men strax efter 20 var vi åter tillbaka på Lilla Askerön.

Imorgon är det midsommar och jag hoppas vi får någorlunda bra väder men det ser inte så lovande ut på prognosen.
Vi kommer fira midsommaren tillsammans med mina barnbarn och deras föräldrar.

Till sist önskar jag er alla en riktigt


Inga kommentarer: