måndag 5 juni 2017

Vi går in i juni månad

Lördagen den 27/5: Så var det kalasdags och vi åker iväg till Skene för att fira Clara och Hanna.
Solen strålar denna dag och det är underbart att få tillbringa hela eftermiddagen/kvällen i deras trädgård.
God mat, fika och dryck blev vi bjudna på.
Tjejerna verkar nöjda med sina presenter, ingen som ville byta sina i alla fall.



Söndagen den 28/5: Mors dag idag och då passar jag och Hansi på att smita iväg till Falkenbergs strandhotell.
Nja riktigt så var det inte men tänkte inte på att det var mors dag när jag bokade det.
Fick ett presentkort förra året när jag fyllde år och vi utnyttjade det med att äta brunch där. 
Vilket mysigt ställe, kändes lite lyxigt och det var en fantastiskt god buffé,
Härlig havsutsikt, synd att det inte var lite bättre väder denna dag, grått och mulet.



Måndagen den 29/5: Ny arbetsvecka,och nya tag.

Tisdagen den 30/5: Efter jobbet gick jag hem och bakade lite kolakakor till avslutningen på förskolan som vi ska ha tillsammans med våra barn, föräldrar på torsdag.
Gjorde även en poängpromenad som de ska få gå som handlar om Bamse :-)

Onsdagen den 31/5: Regnet har öst ner sedan tidig morgon så det var bara att klä sig i regnmundering när jag gick till jobbet.
Det klarnade upp under dagen och solen tittade till och med fram.

Torsdagen den 1/6: Vilken tur vi har med vädret idag.
Solen strålar och vi ska ha våran årliga avslutning på förskolan tillsammans med barnen och deras anhöriga, kunde inte bli bättre.
Först gick de på vernissage inne på avdelningen, efter det blev det poängpromenad och sedan fika.
Våra barn sjöng och så avslutade vi de hela med fiskedamm :-)
Vi pedagoger fick en sommarpresent, en vacker blomma, choklad och servetter, så gulligt av dem, alltid kul att känna sig uppskattad :-)



Fredagen den 2/6: Idag var det inte lätt att komma ur sängen, hela kroppen värker, inte så konstigt kanske eftersom det är första veckan jag jobbat så många timmar plus att det blev extra igår tack vare avslutningen men det var det värt.
På kvällen kom Susanne hem till mig och höll mig sällskap några timmar.
Vi åt smörgåstårta och drack gott vin.
Åter ett stort tack Sussie för de vackra blommorna jag fick, tankarna gick genast till barndomen och vårt landställe i Torslanda där det växte precis sådana blommor (tror de heter borstnejlika)




 Önskar alla en trevlig helg!

Inga kommentarer: