fredag 30 juni 2017

Midsommar  

Fredagen den 23/6:  
Midsommarafton och solen skiner och det är varmt och härligt.
Det blev frukost ute denna helg med :-)

Vi började förbereda midsommarmaten då familjen Persson var på väg, det var köer idag så det gick inte så fort!


Fram kom de till slut och vi dukade ut maten men precis när vi satt oss till bords så började regna, så typiskt!
Det var bara att öppna dörrarna och lyfta in alltihop.


Det regnade i stort sett hela eftermiddagen/kvällen.
Vi fick roa oss inne med diverse spel och andra aktiviteter, vi är ju vana vid detta väder så det var ingen överraskning precis, man får göra det bästa av det hela :-)
 Grilla fick vi göra under parasollet!





Lördagen den 24/6:
Vaknade till fint väder men det blåste mycket och det var svala vindar. 
Melodikryss blev det som vanligt, ganska lätt idag.

Började städa lite smått annars hände inte så mycket mer än att vi bara njöt av att  bara vara :-)



Söndagen den 25/6: 
Regnet det bara öser ner, den ena skuren avlöser den andra.
Vi packade ihop våra saker och städade huset efter oss innan det bar iväg hemåt.
Tack huset för de här helgerna det har varit rogivande att varit här men nu lämnar vi över det till ägarna.

Det gick sakta hemåt, köerna började redan på Tjörn, det tog över 2,5 timma att komma fram!!!!

Väl hemma blev det att packa upp och förbereda sig för morgondagen.

Måndag den 26/6:
Började jobbet sent idag, 9.00
Mindre med barn nu så det är lite lugnare och vi passar på att göra lite sånt som vi inte hinner annars, städning och pappersarbete mm.
Fint väder så vi var ute en hel del :-)

Hansi jobbade sent så jag fick kvällen för mig själv.
Roade mig med att betala räkningar.

Tisdagen den 27/6:
Idag besökte vi Torpadammen tillsammans med barnen. 
Jösses vad änder där var och vad  närgångna de var, de tog brödet rätt ur händerna på oss!
Rörhönorna hade fått ungar, så söta :-)



Hansi har ledigt resten av den veckan så när jag slutade 16.30 kom han och hämtade mig.
Vi åkte först till Sahlgrenska för att hämta ut mina sprutor, de är slut i lager i hela Göteborg som tur hann jag få den sista asken.
Vi åkte sedan vidare till Maxi för att veckohandla.

Onsdagen den 28/6:
Tidigt skift på jobbet.
Inte så soligt idag men varmt.

Efter jobbet så var jag på kinarestaurang med Susanne och Ann.
Det blev tre små rätter och friterad banan till efterrätt.
Så gott och jag blev proppmätt, för mätt faktiskt och efterrätten orkade jag tyvärr inte äta upp.

Vi tog en promenad i staden efteråt sedan hämtade Hansi oss och vi åkte hem.
Restaurangen heter Tien Tsin, kan varmt rekommendera den när man vill äta kinamat.






Torsdagen den 29/6:
En helt vanlig torsdag utan några större händelser.


Fredagen den 30/6:
Semester och upp tidigt för idag bar det av till Ullared!
Kom dit 7.30, satt i bilen till 7.50, strax före 8 öppnade butiken.

Lugnt och skönt var det där inne.
Vi fick tag i det mesta vi skulle ha, vi var inte ute efter så mycket.
Klockan var 10.15 när vi lämnade butiken och då var det desto mer folk, vi valde helt rätt tid att åka dit :-)
Besökte Christians grav på hemvägen.

Väl hemma packade vi upp.
Jag slog in lite presenter till Hugo, han ska ha kalas på söndag.

Vi tittade på lite film och bara tog det lugnt resten av dagen.









 

 


Inga kommentarer: