tisdag 21 december 2010

Veckan som gått



Söndagen var vi på kalas i Lindome och firade min söta systerdotters 16-års dag. Åt mycket god pastasallad och ananaspaj till efterrätt :-)

Förra måndagen var vi på Lisebergs julmarknad med tillsammans med Jennie Martin o Hugo. Kallt var det men en härlig julstämning, inte så mycket folk som tur var. Efter ett par timmar så begav vi oss hem. Lucia var det denna dag och Jennie o Martin firade 3 årig förlovningsdag så de skulle ut och äta. Jag och Hansi var barnvakt åt Hugo för första gången, det gick hur bra som helst. Hugo var tomteklädd dagen till ära, en sådan söt liten Nisse :-)


På onsdag var jag på ultraljud för att kolla upp magen. De hittade en förändring där så jag ska få göra en datortomografi så de kan se bättre hur allt ser ut. Alla organ såg annars bra ut vilket kändes skönt. Så nu är det bara att vänta.

I fredags hade jag semester. Jag och Hansi var ute och shoppade julklappar, väl hemma slog vi in allt ihop. Skönt nu var det avklarat, phu!

Helgen bestod av att göra lite nytta som att baka och frosta av frysen mm. Jag gör inte mer än jag orkar, det får bli som det blir.

Igår var vi hemma hos Jennie o Martin på lite glögg och fika. Glöggen hade Martin gjort själv, den var väldigt god och visste vart den tog, haha
Hembakade pepparkakor och cookies fick vi med :-)

Nu är det bara 3 dagar till julafton och jag har en del kvar att göra. Skinkan och klä granen gör vi inte förrän dagen före. Idag tvättar jag och försöker städa lite smått.

1 kommentar:

Hansi sa...

Hugo är gullig i sin tomtedräkt :-)