söndag 24 april 2011

2:a behandlingen!












Härliga överraskningar jag får nu när jag är sjuk!!! Det ringde på dörren och där stod ett blomsterbud med en vacker vårbukett från några tjejer på stadsdelskontoret :-) Sedan kom min kära kollega och vän förbi med en gigantisk stor pelargonia, härligt jag älskar ju att få blommor, tack snälla ni :-)

På skärtorsdagen gjorde jag min 2:a behandling det gick inte så bra :-( jag fick en allergisk reaktion när jag skulle ha min andra påse cytostatika. Det var ingen som sa att man kunde få det så jag var inte beredd, första påsen kan man få det på där är sköterskorna observanta. De var tydligen medvetna att man kunde få det men jag hade inte fått någon information om det, har man fått det 8-9 gånger så kan det hända! När de kopplat in påse nummer 2 så gick jag på toa, jag började känna mig varm och när jag tittade mig i spegeln var jag kanonröd över hela kroppen och det började sticka i huden. Tillbaka till sängen fick jag svårt att andas, det var tungt och nästäppa fick jag med. Sköterskan avbröt genast behandlingen och hämtade läkare. Jag fick vänta 40 minuter och då började allt avta, så satte hon på det igen fast på låg fart och allt gick bra till slut som tur var.

Påskafton kom Jennie, Martin, Hugo, Jonas och Peter hit på middag. Hugo fick sitt påskägg, han verkade lite fundersam med var nöjd med innehållet. Jag har världens underbaraste pojkvän som ställde upp och hjälpte till med det mesta annars hade det aldrig gått! Härligt att kunna fira påsk med nära och kära även om det mesta smakar si sådär :-)

Påskdagen tänkte vi göra en visit till min syster Ann-Sofie men då visade sig att de hade besök redan och tänkte ge sig iväg till Råda Säteri för en promenad och fika så vi hängde på dem.
Det var en ljuvlig solig dag synd att jag inte får sitta njuta i solen, måste hålla mig i skuggan den mesta av tiden så nu mina vänner kan jag nästan lova att det kommer bli en kanonsommar! Eftermiddagen sov jag bort, det tar på krafterna så idag blir det nog bara till att ta det lugnt.

4 kommentarer:

Madde Rettrup sa...

är det Marie och Annsofie på bilden mellan hunden och hästen?

Anette sa...

Ja det är Ann-Sofie och Marie som är på fotot :-)

Anonym sa...

Men Guuud... vad söt Hugo är!
Han är nog en riktig glädjespridare i ditt liv, Anette!
Roligt att det kändes bättre efter behandlingen den här gången!

Kram ♥
Marjatta

Hansi sa...

Hugo är för gullig i sin solhatt :-)