söndag 17 april 2011

Härliga dagar!











Jag har mått så bra nu några dagar, å vad jag njuter av dem.
Så skönt att inte vara så trött, maten smakar bra och det känns nästan som vanligt.
Har haft energi till lite städning och fönsterputsning, kanske inte låter så kul men det är en härlig känsla att orka.

Det sorgliga är väl att jag att jag tappar så mycket hår.
Kudden är full på morgonen, kammen blir full när jag ska göra ordning håret, kläderna får rollas flera gånger om dagen, Hansi har fullt upp att göra med den, överallt i lägenheten ligger det hår. Ja de flesta av er tycker inte det är så stor grej "det växer ju ut igen".
Och det gör det det men det känns ändå jobbigt när jag ser hur håret minskar för varje dag, för mig betyder håret mycket, tog mig bara 2½ år att få den längden jag har nu. Visst har jag fått en fin peruk som tur är och den är jag mycket glad för.
Det som känns mest är väl att man blir påmind varje dag att jag faktiskt är sjuk!!!

Var och tog mellanvärdesprov i onsdag och passade därefter att hälsa på mamma. Vi tog en promenad tillsammans det var så skönt att få komma ut och röra på sig lite.
På fredagen kom Hansi med en vacker påskbukett, så glad jag blev :-)
Igår gick vi poängpromenad i Ruddalen det var också härligt och väl värt den trötthet och lilla smärta som den bidrog till. Underbart att se hur naturen börjar vakna så smått.
Denna gång var det Hansis tur att vinna 2:a pris, stort grattis till dig!

Imorgon ska jag ta nya prover igen och sedan blir det ett besök hos läkaren.
Skärtorsdagen ska jag in för att göra min 2:a behandling så min påsk kommer inte bli så kul. Gissa om jag ska må gott fram till dess :-)
Passar på att önska er alla en riktigt GLAD PÅSK!!!!!!!!!!!

4 kommentarer:

Madde Rettrup sa...

Vad skönt att höra att du får må bra mitt upp i allt!
Passa på att njuta :)

Stora Påsk-kramar från Iggesund <3

Anette sa...

Jag njuter det lovar jag :-)
Skickar en stor påsk-kram tillbaka till er i Iggesund <3

Anonym sa...

Härligt att höra att du har mått bra! Och tänk när de "må-dåligt-dagarna" är påfrestande att du snart mår bättre igen!
Kram <3 från Marjatta

Hansi sa...

Tack :-)
Ska bli spännande att se vad jag vann!

Glad Påsk *kram*