söndag 22 februari 2009

Deltävlig tre

Så var det åter dags att bänka sig framför tv:n med block och penna för att kunna notera lite om kvällens låtarna. Jag måste medge att jag inte hade någon inspiration till detta denna kväll, vad det beror på vet jag inte men det blev lite noteringar i alla fall. Denna gång begav det sig till Leksand och inledningen var bra och underhållande med en publik som var på G. Men jag förundras hur denna kvinnliga programledare kan hålla låda i ett, ingen annan har en chans att komma till tals.
Så till kvällens bidrag:

Velvet
The Queen
En disco poplåt som var fartig och showig men som försvann ur huvudet lika fort som de hon slutat sjunga.

Rigo & The Topaz Sound feat Red Fox
I got u
Kunde de inte komma på ett enklare artistnamn.
Låten var glad och kul lite reggeainspirerad, stod ut lite mot de andra bidragen men inte en låt att skicka vidare.

Molly Sandén
Så vill stjärnorna
Ännu en schlagerballad som låter som de flesta andra. Det positiva är att tjejen har en bra röst.

E.M.D
Baby goodbye
Tre charmiga idolkillar framför en låt med fart och gott sväng. Den här gillade jag ganska bra.

Mikael Rickfors
Du vinner över mig
Tyvärr vinner nog andra över den här låten den var inte så bra tycker jag, trevligt med kvinnlig orkester.

Maja Gullstrand
Här för mig själv
Här kommer tjejen med den speciella rösten men jag blev besviken på låten hede hoppats på något bra här, gäsp.

Sofia
Alla
En grekisk låt som svenskt bidrag. Den går säkert hem i Schlagerfinalen men inte hos mig, jag vill veta vad texten handlar om.

BWO
Yo´re not alone
Va en lugn ballad det trodde jag inte det här bidraget skulle vara, den var ganska bra.

Och vidare till Globen gick E.M.D som väntat, oväntat var faktiskt Molly.
Den internationella juryn röstade fram Sofia och till andra chansen gick även BWO och Rigo

1 kommentar:

Anonym sa...

tänk nu är snart deltävlingarna över och jag undrar var är dom bra låtarna.Inga har varit något speciella för att tävla för Sverige

Kramar Eira