lördag 7 februari 2009

Melodifestival deltävling ett.

Imorgon blev redan idag jag sätter mig här och skriver om deltävling ett redan nu. Vi börjar tävlingen i den trevliga staden Göteborg.
Första intrycket av själva tävlingen var väl rätt ok fast jag är inte så förtjust i programledaren. En massa klädbyten och hon gav ett stressat intryck för mig som gillar lite mer lugn. Varför alla dessa deltävlingar och reglar, det är svårt att hänga med. Nu ska ni få veta lite vad jag tyckte om låtarna om någon nu vill veta men för mig gör det det hela lite roligare.

1. Nina Söderqvist
Tick tock
En svängig modern låt, häftig show och jag tycker hon har en bra röst. Lätt refräng att komma ihåg.

2. Jonathan Fagerlund
Welcome to my life
Söt kille men låten var intetsägande, inte en låt som fastnade, lamt framträdande.

3. Shirley Clamp
Med hjärtat fyllt av ljus
En fin ballad framförd av en populär artist med bra röst. Kan tänka mig att dansa tryckare till den vid någon fest men ingen låt att skicka till Moskva.

4. Scotts
Jag tror på oss
Jag trodde på er men tyvärr tyckte jag låten passar bättre ute på något dansställe än i festivalen. Jag höll på Scotts på dansbands festivalen och där tyckte jag de skulle vinna, de var klart bäst. Jag blev glad till låten och sångaren är charmig och har bra röst.

5. Emilia Rydberg
You ér my world
Inget speciellt med denna låt, en låt som jag kan lyssna på radio utan större intresse. För svag röst och framträdande.

6. Alcazar
Stay the night
Mycket effekter till en svängig låt. En discolåt med snyggt framträdande, refrängen satte sig.

7. Caroline Af Ugglas
Snälla, snälla
Men snälla , snälla vad gör du här, för mig passar du inte alls in i detta sammanhang. Jag har svårt för både hennes gester och röst. Snälla, snälla låt den inte gå vidare till Globen. Låten var tråkig.

8. Marie Serneholt
Dissconneced me

Sista låten för ikväll men än utav de bättre. En upptempolåt framfört av en snygg tjej med ett bra uppträdande, även här satte sig refrängen.


Så kom röstningen igång, låt nummer 6 gick vidare, ja det var ok.
Sedan blev det låt nummer 5, nja men ok då.
Nummer 4 blev det nästa nummret, det tyckte jag inte.
Så kom då nummer 1, japp det var bra!
Till sist kom nummer 7, å NEJ inte den!!!!!!!

Nu var det åter ny omröstning, Scotts tävlar mot Alcazar och Alcazar vann och kommer till Globen med all rätta.
Sedan blev det Emilia mot NEJ det är inte sant men det blev Carolina! Phu vilken tur Emilia vann och går till final.
Men vad nu nu ska internationella juryn vara med och bestämma och vilken låt röstar inte de vidar om inte låt nummer 7 Carolina Af Ugglas, det är inte sant nu får hon en andra chans.
Ja vi får väl se hur det hela fortsätter, nu ska jag läsa min sambos blogg och se vad han har skrivit om det hela.

3 kommentarer:

Mats Larspers sa...

Jovisst tyckte vi i stort sett lika om deltävlingen som helhet. Ser fram mot fortsättningen. Hoppas du är med då också ;) Puss /Mats

Anonym sa...

Tycker precis likadant.
Låtarna höll väl inte så hög kvalitet.Och vad gjorde "snälla,snälla"där.Snälla låt oss slippa den i fortsättningen.
Kramar/Eira

Anonym sa...

Jisses vad det har hänt saker här. Har inte läst din blogg på ett tag :-(. Jag ser inte på melodifestivalen så jag tyvärr inte säga vilka som var bra eller inte ;-). Hoppas vi täffas snart, sköt om dig. Karamar Madde.