lördag 14 februari 2009

Deltävlig två

Så var det lördag igen och den andra deltävlingen i melodifestivalen. Denna gången gick det av stapeln i Skellefteå och det märktes. Jag antar att det var Norrlands lugn som påverkade denna tävling för den var mycket mer sansad än förra och tänk programledaren Petra hade samma klänning på sig under hela programmet. Däremot tyckte jag inte om att de förstörde Waterloo i en av pauserna, den ska inte sjungas på finska eller vad det nu var för språk. Nu över till kvällens bidrag.

Lili & Susie
Show me heaven
En fartfylld låt med två systrar som faktiskt har åldrats. Jag tycker nog att låten ska heta Gimmie Gimmie för det var det som satte sig i huvudet. Ett ganska bra bidrag

Lasse Lindh och bandet
Jag ska slåss i dina kvarter
Vad var nu detta. En okänd artist för mig och inte gav han något positivt intryck. Låten var inte bra och han gestikulerade nervöst, i och för sig fick han mig att dra på munnen.
Av någon anledning gick tankarna till Håkan Hellström fast jag får medge att Lasse sjunger något bättre.

Jennifer Brown
Never been here before
Dansvänlig och en skön melodi, bra sångerska som sjöng med inlevelse. Den här låten tyckte jag ganska bra om.

H.E.A.T
1000 miles
För tankarna tillbaka till 80-talets rock. En låt som bara flög förbi, satte inga spår.

Markoolio
Kärlekssång från mig
Det här stämmde inte, Markoolio i en smäktande ballad. Sångmässigt var han bättre än vad jag hört tidigare men jag är van att se honom i mer fartfyllda låtar där han studsar omkring. Låten var tråkig med ett eldigt avslut.

Amy Dimond
It`s my life
Här kom det en liten rödluva i silverskrud. Det här var lite för barnsligt för mig, en dagispoplåt.
Ingen speciellt bra , tjatig.

Cookie`s and beans
What if
En tråkig countrylåt, inget för mig.

Måns Zelmerlöw
Hope and glory
En av kvällens bästa låtar fast jag sakknade en refräng som satte sig. Det var showigt och fartfylld men jag kunde gärna avvara en del av allt blinkande i bakgrunden.

Så kom röstningen:
Låt nummer 8- tänkte väl det
Låt nummer 6- suck
Låt nummer 7- nej
Låt nummer 4- ja det var ju väntat
Låt nummer 1- ok

Sedan var det dags för duellen:
H.E.A.T mot Amy
Här trodde jag självklart att Amy skulle gå vidare men så blev inte fallet.
Nästa duell:
Måns mot Lili & Susie
Här gick det som jag trodde Måns gick vidare
Amy blev framröstd av internationella juryn, även där gissade jag rätt.

Tack för ikväll. Kommentera gärna och tala om vad ni tycker jag vill gärna höra era åsikter.

Kram och puss till er alla på alla hjärtans dag!

Inga kommentarer: