lördag 5 mars 2011

Härligt !

I fredags återgick jag till jobbet, det första som mötte mig i dörren var en kille med ett stort leende och ett glatt hej. Härligt att träffa alla barn och kollegor igen man saknar dem efter ett tag. Det var en lugn dag inte så många barn och det kändes bara bra att jobba igen.

På kvällen ringde telefonen det var en man som frågade om jag fortfarande var intresserad av huset. Först fattade jag inte riktigt, jag har ju suttit och tittat på hundratals hus att hyra till sommaren men inte hittat något som passat eller också har de inte varit lediga. Jag gjorde en förfrågan på ett hus och detta var ägaren som ringde!! Vilken tur, napp vid första förfrågan :-)

På lördagen sken solen och Hansi och jag åkte och kollade på huset. Det var väldigt isiga vägar så vi fick ställa bilen och gå en bit. Solen värmde gott och det blev en härlig promenad, väl framme vid huset blev vi inte missnöjda så fint det låg. Huset hade en härlig inglasad veranda med utsikt över sjön, ingen tvekan vi hyrde det ett par veckor i sommar, nu har jag något underbart att se framemot. En lite ovanlig vägskylt fanns också längs vägen, haha.

Jag har mått så himla bra de sista dagarna, har mindre ont och mer energi, hoppas det håller i sig

2 kommentarer:

Hansi sa...

Vi får se upp för brunstiga älgar =)

Anonym sa...

Ser härligt ut! Där kan ni garanterat koppla av!

Kram /Marjatta