onsdag 30 mars 2011

Inte igen :-(

Vet egentligen inte vad jag ska skriva finner inga bra ord men ändå känns det som ett bra sätt att bearbeta allt genom att skriva av sig lite.

Igår var jag hos läkaren igen och förstod genast att hon inte hade någon god nyhet genom hennes blick och att hon klappa mig på handen.
Orden jag fick höra vad ju inte det jag ville höra, min gamla cancer var tillbaka och jag ska börja cellgiftsbehandlas. Var tredje vecka sex gånger till att börja med sedan får de se hur de går vidare. Kanske mer behandlingar, kanske strålning eller kanske kan de operera bort det som finns kvar av tumören. Redan klockan 8,00 imorgon börjar första behandlingen.
Blir borta från jobbet ett bra tag fram över, kommer att sakna dem grymt mycket :-(
Det blir exakt samma behandling som förra gången så jag vet precis vad jag har att vänta.
Förra gången var det också jobbigt men då följde jag med av bara farten för jag visste ju inte vad som väntade mig.
Nu vet jag och det gör faktiskt det hela jobbigare, vet att jag kommer må illa, det mesta smakar plåt, mycket trötthet, få värk i kroppen, naglarna blir sköra och allt hår kommer falla av mm.

Ledsen är jag från och till det är många känslor att bearbeta, allt har väl börjat landa så smått men idag har jag börjat få lite panik, jag vill inte gå igenom allt en gång till!!!!
Skönt är att känna värmen och omtanken från alla som tänker på mig och kommer med vänliga och peppande ord. Sänder ofta en tanke till er och försöker hålla mig fast vid orden och kämpa mig till positiva tankar, som vid ett fall nedför ett stup och man krampaktigt får tag i något som man håller fast vid.
Känner mig som ett skadeskjutet djur ibland och vill bara krypa undan och slicka mina sår.

Nog med självömkan nu, jag ska hitta den där kämparandan och fightern som jag vet finns där någonstans. Ska citera vad min min kollega Anna skrev på Facebook " Du är en sån kämpe, du tar dig igenom det en gång till, men sen får det f-n ta mig vara nog!!" Jag håller med dig Anna, sedan måste det f-n vara nog!
Det finns ju så mycket härligt att se fram emot så många planer.
Sedan har jag underbara människor runt omkring mig både vänner och familj som jag är så tacksam för att de finns.
Våren är på väg och det känns underbart, jag älskar denna årstid! Hansi och jag köpte baden baden stolar igår som vi kan sitta på balkongen och gotta oss i så jag hoppas på en skön vår och sommar trots allt :-)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Stackars min lilla Faster!!!
Du finns med mig i mina tankar varje dag och jag skickar dig oändligt med styrkekramar var dag.
Hoppas du hittar fightern inom dig och tar dig igenom detta.
Ska försöka hitta tid för att ta mig till Götet snart. Då ska du få en RIKTIG kram! :)
Madde

Anette sa...

Tack Madde för alla tankar och kramar. Klart jag ska hitta fightern i mig igen känns bara lite tröstlöst just nu.
Välkommen ner till Götet om du finner tid, jag ser fram emot kramen!

Kram
Anette

Mats på FOTO Inspiration sa...

Sänder ett gäng positiva tankar till dig Anette! Det gör även Hobbe, far och Berit.

Hansi sa...

Jag finns här för dig *kram*

Ulrika Nordenberg sa...

Hej! Anette. Känner ju bara dig som "Dagisfröken" Men jag har alltid gillat ditt sätt mot barnen och mig som förälder.Tycker du är en proffesionell "fröken" med mycket empati och kärlek till barnen. Läser nu detta som sker i ditt liv just nu. Fuck! 2011 rent ut sagt. Det har hänt för mycket elände för människor i ens närhet. Och det är bara Mars.Håller tummarna och önskar dig allt gott Anette. Du är en fin människa.