onsdag 2 mars 2011

Skönt

Min läkare ringde idag 15.50, skönt!
Karin heter denna underbara läkare som tar allt så mjukt och vänligt. Hon hade tittat genom alla mina papper och utlåtande från andra läkare, ultraljud och röntgen.
Jag berättade vad den andra läkaren slängt ur sig om cellgiftsbehandling. Karin lugnade mig direkt och sa att så går det inte till först måste de ta ett prov. Det var ju det jag också tyckte var konstigt att de inte hade gjort. Nu känns allt mycket bättre, jag vet att jag hamnat i goda händer och att allt sker på rätt sätt.
På fredag ska jag pröva jobba och känner jag att det inte går så ska jag bara höra av mig så sjukskriver hon mig direkt. Har ju ondare nu så vi får väl se hur det går.
Saknar alla på jobbet så det ska bli skönt att få komma dit och vet jag att jag har en vettig läkare som stöttar mig. Jag har fått tillbaka ett litet hopp, kanske är det en godartat knöl, synd att jag måste gå genom så mycket under så lång tid. Nu ser jag i alla fall en liten ljusning :-)

1 kommentar:

Hansi sa...

Hoppas att det gick bra att jobba *kram*